PromZ.be 02-2014
42 promobiss 2/2014 OP FOLDER In menig folder van retailers waren acties met promotionele artikelen. > Kruidvat Een USB-stick van 8GB bij twee ver- pakkingen cartridges, een Kruidvat- boodschappen tas (meerdere weken na elkaar in de folder), een gevulde strandtas bij 3 Nivea en/of Hansaplast- producten, een badspons bij ‘2+1’ Nivea bad- en doucheproducten. > Carrefour Naast de grote eigen actie met Panini- voetbalstickers ook schaaltjes bij vlees in promotie en een Kickers ‘vanity case’ bij een trolley-koffer van dat merk. > Colruyt De ene week bij Jupiler Rode Duivel- glazen (en niet alleen bij Colruyt), de andere week een ijsemmer bij twee bakken bier. Een gratis voetbal voor jeugdbewegingen die bij de Halse retailer spullen voor hun zomerkamp bestellen. En koffiemokken: bij Dela- cre-koekjes en bij het eigen merk kof- fie. > Blokker Ook bij Blokker mokken: bij twee ver- pakkingen DE-koffiepads. En een puz- zel bij Finish vaatwastabletten. > Krëfel Een Rode Duivel T-shirt bij een Samsung-stofzuiger. Een Lego-auto bij een elektrische Philips-tandenborstel voor kinderen. > Nog meer voetbal Bij Expert-dealer Demesmacre een reuzenvoetbal bij aankoop van elke tv. The Phone House gaf een World Cup T-shirt aan de eerste 500 klanten die een Sony Xperia E1 of Z1 kochten. Bal- lade (boter) liet consumenten sparen voor een Rode Duivelsteamfoto met je Promo Watch eigen beeltenis erbij bij drie producten en een gepersonaliseerd Rode Duivel- shirt (nummer 12) bij 30 producten. En natuurlijk de Unilever-Delhaize Rode Duivels-actie, die elders in deze Pro- mo-Biss beschreven staat. > En dan nog Een tas bij Givenchy-parfums (Pla- net Parfum), buitenspeelgoed bij 15 euro aan kinderkleding (Zeeman), een Sponge-Bob-actie met stickers en springballetjes (Match), een bon voor een Panini-stickeralbum en een gepersonaliseerde puzzel bij aankoop van 30 euro aan Ravensburger-puzzels (Dreamland), een Pac-Man-figuurtje bij een Pac-Man-spel (Game-Mania), een pakje SNIFF-zakdoekjes bij een L’Occitane-product (Essenza), een was- mand bij een Brabantia-droogmolen (Merckx - Leuven) en een tasje bij een KidiGo-mediaplayer (Fun). UITGEVERS Kranten- en tijdschriftenuitgevers waren opvallend gul met cadeaus bij jaarabonnementen. Roularta bood een slakom en slabestek in bamboe bij Nest, vier mini-stoofpotjes bij Body- talk, een tablet (7” touchscreen en klavier) bij Trends, een Dolce Gusto- koffiemachine bij Knack, nog bij Knack een zomerdekbed plus overtrek. De Persgroep gaf zowel bij De Morgen als bij Het Laatste Nieuws een fiets weg in ruil voor een abonnement van twee jaar. Het Nieuwsblad lokte abonnees met een Nikon-spiegelreflex-camera of een Bose HiFi-installatie, en een Rode Duivels-shirt. DE VOORJAARSMAANDEN WAREN DRUKKE PROMO-MAANDEN. EN NIET ALLEEN MET OP HET WK-VOETBAL INHAKENDE ACTIES. EEN OVERZICHT. IN EN ROND DE WINKEL Desigual deelde tassen uit aan mensen die de winkel in gingen. Een schoenenzaak had een etalage met een actie van Stones and Bones: levenslang schoenen of een sleutelhanger, T-shirt of reuze ‘bone’. Een apotheek zette een promo voor Etixx- producten voor sporters in de vitrine (een sporttas). Uncle Ben’s had een display met ovenwanten (één bij drie producten). En Cock’s Fresh- charcuterie had een display met een groeimeter (bij drie verpakkingen). TEN SLOTTE Een bon voor een gratis retro- tas bij Eurika Shoe (aanbod in een folder), een rode duivel- bidon bij Aquarius (aanbod op een poster), een lunchset bij 3Suisses (aanbod in een mailing), twee mugs met een lepel bij de Renault opendeur- dag (bon in een mailing) en een rugzak bij 250 euro aan motorkleding bij Felix & Jos (aanbod in een e-mail).
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5