PromZ.be 03-2014

promobiss 3/2014 en bij de koekjes komt een kaartje van Jules Destrooper om zo de authenticiteit van de producten te bevestigen. In de catalogus wordt die mogelijkheid ook aangestipt. C onsumentenacties Overigens is Jules Destrooper naar de consumentenmarkt ook zelf actief met merchandising- en promotionele pro- ducten. In de shop van het bezoekerscentrum zijn speciale artikelen te koop: koppen en schotels, zitkussens voor kinderen, schaalmodellen van oude Jules Destrooper- camionnetten en rugzakken. Allemaal voorzien van het logo van Jules Destrooper. Peter Destrooper zegt dat veel mensen met de fiets vanuit de kust naar het bezoekers- centrum van de Biscuiterie komen en dan geen tas mee- hebben voor de koekjes en andere producten uit de shop. Zo’n rugzak is dan een leuk hebbeding erbij. Ook in de retail doet Jules Destrooper acties met promoti- onele producten zoals keukenhanddoeken. Daarvoor heeft men een samenwerking met het eveneens West-Vlaamse De Witte Litetaer, ook een A-merk. Jules Destrooper doet zo’n twee keer per jaar een actie J ules D estrooper > Cadeau. “Nos produits ne sont pas seulement achetés pour une consommation personnelle mais également pour être offerts en cadeau”, explique Peter Destrooper, directeur général de la Biscuiterie Jules Destrooper. Il en va de même dans le marché b-to-b. Depuis 6 ans, la société se focalise davantage sur ce marché. > Catalogue. Chaque année, on commercialise un petit catalogue avec des conditionnements b-to-b qu'on envoie à quelque 7.000 entre- prises. A cet effet, on utilise divers critères comme le nombre de membres du personnel, le chiffre d’affaires ou encore les activités à l’étranger. Ce printemps, Jules Destrooper a également participé pour la première fois au salon PromGifts. > Consommateurs. Jules Destrooper est par ailleurs actif sur lemarché des consommateurs avec des produits promotionnels et de mer- chandising. La boutique du centre de visiteurs Jules Destrooper propose aussi des articles spéciaux. e n b re f L ukken Eigenlijk zit Jules Destrooper al sinds 1890 in de geschenkenbusiness. De platte, knapperige boter- wafels van Jules Destrooper worden in de Westhoek vroeger ook ‘lukken’ genoemd. Peter Destrooper: “‘Lukken’ komt van ‘gelukkig’. Boterwafels werden vroeger door huismoeders gebakken om te geven bij het nieuwjaar wensen.” De lukken van Jules Destroo- per waren zo’n succes dat steeds minder huisvrouwen ze voor nieuwjaar zelf bakten. met een multi-verpakking gekoppeld aan een promotio- neel geschenk. Dat geeft steeds een piek in de verkopen. “Bovendien kunnen we zo nieuwe consumenten rekruteren. Dat is de bedoeling ook van die acties. Die worden meestal eveneens ondersteund met een display. Maar bij de ene retailer is het al wat gemakkelijker omeen display geplaatst te krijgen, dan bij de andere,” aldus Peter Destrooper. P eter D estrooper (B iscuitere D estrooper ): ‘W e zagen zo ’ n zes jaar geleden dat er meer vraag was naar onze producten als relatiegeschenk ’ Prijzen vanaf € 3,25 www.tailorties.com Prix à partir de € 3,25 Cravates et foulards personnalisés, à partir de 100 unités Custom made dassen en shawls al vanaf 100 stuks

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5