PromZ.be 03-2014
46 OP DE FOLDER Retailers kondigden de afgelopen drie maanden veelal in samenwer- king met adverteerders veel acties met promotionele artikelen aan op de huis-aan-huis-folders: > The Java Coffee Company een draagtas bij aankoop van 20 euro aan streekproducten. > Carrefour-folder een bal met doorsnee van één meter bij twee pakken van 8 x 1,5 liter Coca-Cola en een barbecueset bij aankoop van twee producten uit het Jupiler-gamma. > Kruidvat Nivea werkte verschillende acties met Kruidvat uit: een pareo bij aan- koop van een Nivea Sun-product, een strandlaken bij drie producten Nivea of Hansplast en een doeboekje plus potloden bij Nivea Sun-producten. Verder was er bij Kruidvat een reistasje bij L’Oréal-producten, een Eftelingbeker (plus korting op Efteling-tickets) bij twee deel- nemende producten en in het kader van Vaderdag verschillende geschenksets (verzorgingsproduc- ten in gratis toilettas). E-MAIL In diverse commerciële e-mails- newsletters deden adverteerders ook een aanbod > Sip-Well beloofde in een b-to-b- actie een Samsung Galaxy-tablet voor een Sip-Well waterinstallatie. > Jos & Felix vrijetijdskledij (en een motorzaak) gaf een zonnebril weg bij aankoop van een dames- of herenshort. > D’Ieteren Sport (Yamaha) had een wedstrijd waarbij tien Yamaha-stoel- tjes te winnen waren. IN DE WINKEL In de winkels waren er acties met extra displays of rekhangers: bij Unilever-ijsjes (Raket, Calippo...) een kit van Max-Adventure. een ‘Brasilian Bowl’ bij twee zakjes Treets of Maltesers. een schaal bij het eigen merk borrel snacks van Delhaize. een shoppingbag bij Di bij aankoop van minstens 30 euro in het kader van Wereldmilieudag. een strandlaken bij minstens 75 euro aan Esprit-kleding in Inno-winkels. een schoenenzak bij twee Hansa- plast-producten. een coolbag bij vier Ristorante-pizza’s van Dr. Oetker. een aankondiging op een winkelruit van een lingeriezaak: een tasje bij één bovenstuk en één onderstuk. op de ruit bij Babelute in Oostende: een voetbal bij aankoop van 25 euro koek en snoep. Promo Watch > Hans Anders bij aankoop van een bril een clipy bug (brilhouder). > Slagerij Renmans een multifunctionele tang per aan- koopschijf van 25 euro. > Prik & Tik een rugzakje bij twee vier-packs La Chouffe, een flesopener bij twee clips Cuvée des Trolls, een ice-bag bij twee flessen Cuvée des Trolls en een Carlsbeg Cooler bij één verpak- king Carlsberg. > Delhaize een knuffel bij aankoop van vier deelnemende producten (waaronder ook artikelen onder het eigen merk van Delhaize), een portefeuille of sporttas bij twee pakken Delacre Gateau ‘studentenkoeken’ en een doos potloden bij diverse deel nemende producten. In de zomer- maanden was er ook een actie met receptenfiches. > Hubo een voetbaldoel bij een boorhamer. En bij diverse maaiers een beach- bal- of een badmintonset. > Blokker een mok bij twee pakken Senseo (met verzamelelement want er waren vier verschillende mokken) > Lidl lucky pants bij Snickers ZOMERPROMOTIES VOEREN BOVENTOON.
DE AFGELOPEN MAANDEN STONDEN - NAAST VOETBAL (ZIE PAGINA 18) - VOORAL IN HET TEKEN VAN ZOMERSE PROMOTIES. EEN OVERZICHT...
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5