PromZ.be 04-2014
4 promobiss 4/2014 N ews PromGifts 2015 in de startblokken De derde editie van Promgifts, de enige Belgische vakbeurs voor promotio- nele artikelen en business gifts, heeft op 18 en 19 maart aanstaande plaats in Tour & Taxis in Brussel. De beurs is een initiatief van de BAPP, de Belgian Association of Promotional Products in samenwerking met Advanced Fair en Roularta Events. PromGifts geeft in één keer een groot overzicht van wat er op de Belgische markt beschikbaar is op het gebied van promotionele pro- ducten. PromGifts richt zich tot professionals (personeelsver- antwoordelijken, marketing & sales verantwoordelijken, office mangers) die op zoek zijn naar originele gadgets, leuke rela- tiegeschenken, promotioneel textiel, loyalty programma’s, … PromGifts trok vorig jaar bijna 6.000 bezoekers en dat was drie keer meer dan tijdens de eerste editie in 2012. Dat toont aan dat promotionele artikelen en business gifts sterke media zijn om naamsbekendheid te genereren en verkopen te activeren. Naast de beursstands is er ook een congresluik met presentaties over het gebruik van promotionele artikelen binnen een mar- ketingcampagne. PromGifts wordt gehouden naast de beurs ‘Ondernemen’ en de ‘E-Shop-Expo’. Meer informatie op www.promgifts.be , waar men ook toegangskaarten kan bestellen. Promo-Biss, nr. 18 november 2014/novembre 2014 jaargang/année 5 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/publication trimestrielle sur les articles promotionnels et cadeaux d’affaires een uitgave van/une publication de: Het Portaal Uitgevers BV (www.hetportaal.com) in samenwerking met/en collaboration avec BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt 4 x per jaar/paraît 4 fois par an: februari, mei, september, december/février, mai, septembre, decembre hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee T 016 23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promobiss.be regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Postbus 125, 1520 AC Wormerveer, NL T 00 31 75 647 57 47 , F 00 31 75 628 49 14 . Contact: Meryem Karakus (Meryem.karakus@ hetportaal.com ), Philip Lasance (Philip.lasance@hetportaal.com) v.u./é.r.: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee klantenservice advertising/service clientèle advertising: Monique Zijlstra-Brandt, Eefje van Doorn (info@hetportaal.com) Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of open- baar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever / Aucun extrait de cette publication ne peut pas être reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit, sant l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur www.promobiss.be Nakend stroomtekort promo-uitdaging De mogelijkheid dat er de komende winter stroom- onderbrekingen zijn (in verband met de beperkte pro- ductiecapaciteit), biedt de promotionele sector ook mogelijkheden. Een voorbeeld daarvan is van Spaas, de Limburgse kaarsenfabrikant die inspeelt op de oproep van de overheid om het aantal brandende lampen in huis te beperken en decoratieve elektrische verlichting tussen 17 en 20 uur te vermijden. Men maakte het EHBS- of Eerste Hulp Bij Stroomtekort-pakket, een box met een leeskaarsje, nachtkaarsje, geur-, relax- en sfeerkaars, samen goed voor die zo’n 150 uur brandduur. Een ludiek maar nuttig kerstcadeautje voor vrienden of familie die in een afschakelzone wonen,”aldus Spaas. De box steldemen via de website te koop in een beperkte oplage van 5.000 exemplaren. Award pour MCS Group Kick & Rush MCS Group Kick & Rush a décroché un Award de l’IPPAG (International Partnership for Premiums and Gifts). MCS Group Kick & Rush – le membre belge de la coopérative – a soumis le meilleur des cinquante ‘case study’. Le prix a été décerné pour récompenser l’approche créative visant à réduire les coûts via un outil en ligne lors du lan- cement de la nouvelle Renault Twingo. Renault souhaitait en effet offrir aux vendeurs des concessionnaires un polo spécial avec une illustration de la campagne publicitaire. Normalement, Renault commande ces polos et les garde en stock. Les garages peuvent alors passer commande auprès du siège social. Il est cependant difficile de savoir à l’avance quelles tailles sont nécessaires. Dans le passé, on com- mandait trop de pièces qui restaient par conséquent inutilisées. MCS Group Kick &Rush a proposé de travailler avec un site web spécial où les concession- naires pouvaient commander directe- ment les quantités souhaitées dans la bonne taille. Une solution qui a éga- lement déchargé Renault des tâches administratives. Par ailleurs, il n’y a pas eu de surstock étant donné que seules les quantités commandées ont été fabriquées. Les départements de Renault n’ont pas non plus perdu de temps pour effectuer le traitement des commandes. Thibaut Fontaine, CEO de MCS Group Kick & Rush : “Ceci est un exemple où la procédure de commande, basée sur l’informatique, permet de faire des économies.”
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5