PromZ.be 04-2014

40 promobiss 4/2014 Hoe bent u in de business gekomen? Axel Debruyne: “Ik heb accountancy en fiscaliteit gestu- deerd en heb daarna eerst bijna twee jaar bij Procter & Gamble gewerkt. Mijn ouders hadden toen al een eigen bedrijf in geschenken. In februari 2000 hebben we als fami- lie samengezeten en toen ben ik in het bedrijf gestapt. Ik was ‘voorbestemd’: bij P&G wist ik al dat ik ondernemer wilde worden. In het begin waren we hier met drie, mijn ouders en ik. Ik kreeg de tijd ommijn ding te doen en fouten te maken. Mijn ouders zitten nog altijd in de zaak, maar ik ben die echt gaan leiden vanaf 2003. Eind 2005 hebben we ook de beslissing genomen om in China te beginnen. We willen iets unieks aanbieden en meer zijn dan alleen aankoper en verkoper.” Vanwaar komt de naam? Axel Debruyne: “Special Things zegt veel over onze visie sinds het einde van de jaren negentig. Voordien heette de zaak Big Bazaar. Vroeger leverde die geschenkartikelen aan winkels, maar toen we in de promotionele artikelen gingen, dekte de vlag de lading niet meer. Een klant komt niet zomaar een gadget kopen. We maken met promotio- nele producten een essentieel onderdeel uit van de com- municatie van onze klanten. Wat willen ze de consumenten T ussen pot en pint ‘Ik was voorbestemd om te ondernemen’ Axel Debruyne (37) kwam begin deze eeuw in het familiebedrijf Special Things. Sinds 2003 leidt hij het bedrijf. Debruyne antwoordt deze maal op de vragen in ‘Tussen pot en pint’.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5