PromZ.be 04-2014
promobiss 4/2014 N ews KBC maakt van bank- biljet een tombolaticket KBC heeft in het kader van de sponsoring van muziekfesti- val Pukkelpop van een 5 euro bankbiljet een tombolaticket gemaakt om toegangskaarten voor het festival te winnen en daar extra animatie rond gedaan. De KBC-actie liep in samenwerking met reclamebureau BBDO, dat gevraagd werd een activatie op te zetten om 100 gratis tickets (50 duo-tickets) uit te delen Het bureau werkte de actie uit op basis van de insight dat festivalbezoek voor jongeren een dure aangelegenheid is. Met inkom (85 euro) en eten en drinken ter plaatse kost dat al zeker 100 euro. Met de activatie bleef het bureau in de financiële sfeer en maakte van een briefje van 5 euro een tombolaticket te gebruiken om een gratis toegang tot Pukkelpop te winnen. Elk briefje heeft immers een uniek nummer. Wie een briefje van 5 euro had, kon naar de website gaan of een app op de smartphone gebruiken om de 5 euro-code in te geven en te vernemen of het een winnend briefje was. Via algoritmen bepaalde men welke codes winnend waren. Omdat het hier om een kansspel ging (tombola) is er ook een bedrag aan een goed doel toegekend. Op die manier was men ook wettelijk in orde. Consternation en France : la police vend des gadgets La France s’est retrouvée consternée le mois dernier lorsqu’il a été annoncé que la police nationale proposait au grand public une dizaine de gadgets (montre, tasse, briquet…) arborant l’inscription ‘Police – Sécurité publique’ dans une boutique en ligne spéciale. L’objectif est de mieux se faire con- naître du grand public. La police nationale compte 66.000 membres mais le service reste peu connu du public. Pourtant, lorsque vous composez le numéro d’urgence 17 en France, c’est directement chez eux que vous arrivez. Pour sa boutique en ligne, la police française s’est inspirée du NYDP (New York Police Department) et pour l’exploitation de la boutique, elle s’est asso- ciée à Jordenen, l’une des plus grandes entreprises du marché français d’articles promotionnels et de cadeaux d’affaires. Dans notre pays, les services de police font également appel à des distributeurs d’articles promotionnels mais ils offrent ces derniers lors de journées portes ouvertes. Lors des contrôles anti-alcool, ils distribuent également des porte-clés Bob aux conducteurs qui roulent en toute sécurité. Promotionele artikelen in Volvo Ocean-race De zeilwereld keek in begin november reikhalzend uit naar de stand in de Volvo Ocean race na de eerste etappe van het Spaanse Alicante naar Kaapstad in Zuid-Afrika. Niet alleen zeilliefhebbers zijn geïnteresseerd, ook professionals in de sector van de promotionele artikelen. De boot van Team Brunel, die als derde de haven van Kaapstad kwam bin- nengelopen, is immers voorzien van gepersonaliseerde stootwilhoezen. Stootwillen beschermen de lak van een boot in een haven. De stootwillen zijn geleverd door stoot- wilopnaam.nl/brandeddefender.com. Ask your promotional specialist! Reduced inpRice Our electrOnic Articles
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5