PromZ.be 01-2015

10 promobiss 1/2015 M arketeers van het J aar en product media Er moet een link met bedrijfswaarden zijn Hoe kijken Grégoire van Cutsem (Lampiris) en Vincent De Dobbeleer (Eneco), Marketeers van het Jaar 2014 aan Franstalige respectievelijk Nederlandstalige kant, tegen promotionele producten aan? Vincent De Dobbeleer, marketing verantwoordelijke van energie-leverancier Eneco, had in augustus toen hij zijn opwachting maakte bij de jury van de Marketeer van het Jaar, een cadeautje bij voor iedereen: een enveloppe met daarin een model van houten windmolen dat nog in elkaar gezet moest worden. Vervaardigd uit duurzaam hout en met het logo van Eneco erop gebrand. Eneco staat ook voor duurzame energie. “We hebben dat ontwikkeld met een designbureau, Beyond.IO, met het oog op didactische wandelingen voor scholen in één van onze windmolenpar- ken in Wallonië. We vonden het leuk om de kinderen iets te geven,” zegt hij. Voor nieuwe klanten in de b-to-b-markt heeft Eneco een welkomstpakket met daarin een Waka Waka, een zaklamp met een batterij die opgeladen wordt door zonne-energie. “De b-to-b-markt wordt dikwijls heel zakelijk bekeken. Het is sec en saai. Die markt zou fun niet appreciëren. Ik denk dat dat niet het geval is. Je communiceert niet met een bedrijf, maar met mensen in G régoire van C utsem (L ampiris ): ‘P romotionele producten tonen de waarden van je merk '

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5