PromZ.be 01-2015

26 promobiss 1/2015 producten, promotioneel textiel en business gifts met leve- ranciers uit ons land, Nederland, Duitsland, Zwitserland, Hongarije, Italië, Polen en zelfs Australië,” aldus Cormann. Hij zegt dat er in de markt een duidelijke vraag is naar producten ‘made in Europa’ en dat er daarom ook tijdens PromGifts een speciale sector van komt. Steeds meer bedrijven denken immers ‘Europees’. Een ander voordeel van Europa is de kortere levertermijnen vergeleken met productie in zuid-oost-Azië. En omdat de Euro momenteel wat zwakker staat, zijn de producenten in Europa compe- titiever geworden ten opzichte van het Verre Oosten. S ucces Die ‘international manufacturer showroom’ is vorig jaar ook een succes gebleken zegt Frédéric François. “We zullen nog sterker de manier benadrukken waarop de fabrikanten in het midden van de beurs gepresenteerd worden,” aldus François. “We zullen nog een betere dif- ferentiatie doorvoeren tussen merken/fabrikanten en de distributeurs/adviseurs.” De merken in de ‘international manufacturer showroom’ verkopen immers niet direct aan de eindklanten, maar doen dat via de distributeurs/ adviseurs die rondom de showroom op de beurs hun stands hebben. Daar kunnen distributeurs een deel van hun assortiment én ook hun USP’s tonen.” Het grote voordeel van de beurs is ook, zoals Frédéric Fran- çois zegt, dat de bezoeker “....in één oogopslag de markt kan ontdekken. Je hebt er de mogelijkheid veel meer te zien dan normaal bij één fabrikant of één distributeur. En je hebt contact met de mensen, het is live-communication. Je ziet de mensen, je kunt de producten aanraken. Je gebruikt veel meer je zintuigen.” A anbod Het aanbod aan ideeën en (nieuwe) producten is inderdaad ruim. Dat gaat van eenvoudige strooi-artikelen (pennen, petjes....) tot duurdere business gifts. Erich Cormann: “Je hebt voor iedereen wat. Een marketing manager zoekt bijvoorbeeld een on-pack product en dan gaat het om arti- kelen die ‘low cost’ zijn. Maar een ander zoekt dan weer een hoogwaardige reiskoffer.” Een belangrijk aspect van product media is ook textiel: om als promotioneel artikel uit te delen (T-shirts, barbecue-schorten en dergelijke) of om als bedrijfskleding (polo’s, bodywarmers) aan het eigen personeel ter beschikking te stellen. In het aanbod van het textiel zijn ook merkfabrikanten actief (Fruit of the Loom, Slazenger...). Maar de grote merken zijn niet alleen in dat segment te vinden, ze maken ook deel uit van het aanbod van de (duurdere) business gifts (Waterman, Leatherman, Delsey, Parker, Jules Destrooper, Samsonite, Pierre Bal- main...). Dergelijke ‘merk-cadeaus’ bieden voor de gevende bedrijven een meerwaarde bij de ontvanger die daardoor de schenkers ook beter herinnert. Voor de BAPP is PromGifts ook belangrijk om promotio- nele artikelen en business gifts onder de nieuw benaming ‘product media’ in de markt te zetten. Erich Cormann: “De beurs is een ideaal platform om met product media naar buiten te komen, naar de marketeers, naar onze doelgroepen. We hebben cijfers die aantonen dat de inzet van product media een meerwaarde brengt.” P rom G ifts > Salon professionnel. PromGifts, le salon pro- fessionnel pour les product media est en passe de devenir LE rendez-vous par excellence des marketeers, management assistants, respon- sables HR et acheteurs en matière de cadeaux d’affaires et produits promotionnels. PromGifts se déroulera les 18 et 19 mars sur le site de Tour & Taxis à Bruxelles. > Idées fraîches. Pourquoi serait-il dommage pour une entreprise de ne pas visiter PromGifts ? “Parce que vous passeriez à côté d’idée fraîches,” explique Erich Cormann, executive manager de la BAPP. “ Le grand avantage du salon est qu'on peut découvrir l’ensemble du marché d’un seul coup.” > Marques. “L’international manufacturer showroom” occupe une place centrale à PromGifts. Les distributeurs/conseillers sont installés tout autour. “L’international manufacturer showroom” présente un large éventail de grandes marques que les distributeurs/conseillers proposent à leurs clients. e n b re f P rom G ifts praktisch PromGifts heeft op 18 en 19 maart plaats in Tour & Taxis te Brussel. De toegang tot de beurs is gratis, maar men moet wel voorinschrijven via www.promgifts.be . Net als vorig jaar kunnen de bezoekers van de Prom­ Gifts tijdens hun beursbezoek ook kiezen voor het meest innovatieve en het meest milieuvriendelijke product. Nieuw is de presentatie van 'best practice'- cases.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5