PromZ.be 01-2015

B este L ezers , C hers lecteurs , I nhoud De Belgian Association of Promotional Products positioneert promotionele producten en business gifts voortaan als ‘product media’. Product media zijn voor alle bedrijven, van een kleine KMO tot een grote multinational, interessant. Ze combi- neren namelijk de korte en lange termijn. Een cadeautje bij een artikel in de winkel stimuleert op korte termijn de verkoop en blijft - goed gekozen - lange tijd bij de consument als herinnering aan het merk en het product. Maar wat is een goed geschenk, wat zijn goede product media? Een antwoord op die vragen krijgt u op 18 en 19 maart aanstaande tijdens de derde editie van PromGifts, de enige vakbeurs in ons land over promotionele producten en business gifts in Tour & Taxis te Brussel. Een bezoek aan die beurs geeft een overzicht van wat de merken aan innovatieve, duurzame, plezierige artikelen te bieden hebben. De distributeurs/adviseurs die daar aanwezig zijn, geven advies over wat het beste bij uw bedrijf en uw noden past. Een afspraak, met ander woorden, die je niet mag missen! La Belgian Association of Promotional Products qualifie dorénavant les articles promotionnels et business gifts, de ‘product media’. Les ‘product media’ sont intéressants pour toutes les entre- prises, allant des petites P.M.E. aux grandes multinationales. Ils combinent le court et le long terme. Un petit cadeau accompagnant un article dans les magasins stimule la vente à court terme et - s’il est bien choisi - la marque et le produit resteront longtemps à l’esprit du consommateur. Mais qu’est-ce qu’un bon cadeau, quels sont les bons product media ? Vous obtiendrez une réponse à cette question les 18 et 19 mars pro- chains lors de la troisième édition de PromGifts, le seul salon spécialisé de Belgique consacré aux articles promotionnels et business gifts qui se tiendra à Tour & Taxis à Bruxelles. Une visite à ce salon vous donnera un aperçu de ce que les marques peuvent proposer comme chouettes articles, à la fois innovants et durables. Les dis- tributeurs/conseillers présents vous indiqueront ce qui correspond lemieux à votre entreprise et à vos besoins. Un rendez-vous que vous ne pouvez donc vraiment pas rater ! AD VAN POPPEL HOOFDREDACTEUR/ RÉDACTEUR EN CHEF 6 News 10 Marketeers van het Jaar over product media Marketeers van het Jaar 2014 Grégoire van Cutsem (Lampiris) en Vincent De Dobbeleer (Eneco) vinden dat promotionele artikelen gelinkt moeten zijn aan de bedrijfswaarden. 12 Sponsoring et produits promotionnels Promo-Biss a demandé à Etixx (Omega Pharma) et la Loterie Nationale à quels moyens de marketing recourent-elles pour assurer le haut rendement du sponsoring. 16 Voorzitterswissel bij BAPP Begin 2015 heeft Axel Debruyne (Special Things) binnen de BAPP de voorzittershamer overgenomen van Michel Van Bavel (Van Bavel Gifts & Premiums). 20 Entre la poire et le fromage Après une carrière dans le marketing dans plusieurs grandes sociétés, Patricia Defort dirige Markima à Liège. 24 PromGifts een gigantische showroom voor frisse ideeën Op 18 en 19 maart heeft de derde editie plaats in Tour & Taxis in Brussel van PromGifts, de enige vakbeurs voor promotionele artikelen en business gifts. 34 Case: Bevas et Moleskine Pourquoi Bevas Events a-t-il choisi Moleskine comme cadeau de fin d’année? 38 BAPP-News 40 New products Nieuw in de wereld van product media/des nouvelles dans le monde du ‘product media’. 46 Promo-Watch Een kleine greep uit acties met promotionele producten in de afgelopen drie maanden.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5