PromZ.be 01-2015
6 promobiss 1/2015 N ews Le retour de Valois Après Artis Historia, le système d’épargne pour les produits de marque, Concrea Marketing insuffle également une nouvelle vie aux timbres Valois. Tout comme Artis Historia, Valois avait disparu de la scène en 2004 en raison d’un manque d’intérêt. Ce programme d’épargne de timbres était proposé par les petits commerçants indépendants (boulangers, bouchers). Philip Gielkens, CEO de Concrea Marketing, ne pouvait pas encore préciser de quelle manière Valois allait faire son retour (avec des timbres ou sous forme électronique). Le relancement devrait avoir lieu dans le courant de l’année. Entre-temps, Artis Historia est dans les starting-blocks. Gielkens s’attend à ce que les pre- miers emballages des fabricants de marques pourvus de points Artis Historia soient disponibles en magasin avant l’été. Un événement de lancement est prévu au printemps. Afin d’impliquer les consommateurs, Concrea avait déjà publié en automne 2014 un magazine Artis Historia en néerlandais compor- tant des informations sur les points dans le passé et à l’heure actuelle. De nombreux jeux (mots-croisés,…) y figuraient également. Le tirage s’élevait à 35.000 exemplaires. Peter Vandeveire, coryphée de la VRT, a joué le rôle de « locomotive » pour ce premier numéro. Pour le deuxième numéro, on a fait appel à Herman Verbruggen (qui interprète le personnage de Markske dans la série flamande FC de Kampioenen). Sa photo sera reprise en couverture et un petit film avec lui a également été réalisé pour la campagne Facebook d’Artis Historia. Promo-Biss, nr. 19 maart 2015/mars 2015 jaargang/année 6 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/publication trimestrielle sur les articles promotionnels et cadeaux d’affaires een uitgave van/une publication de: Het Portaal Uitgevers BV (www.hetportaal.com) in samenwerking met/en collaboration avec BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt 4 x per jaar/paraît 4 fois par an: maart, mei, september, november/mars, mai, septembre, novembre hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee T 016 23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promobiss.be regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Postbus 125, 1520 AC Wormerveer, NL T 00 31 75 647 57 47 . Contact: Meryem Karakus (Meryem.karakus@hetportaal.com ), Philip Lasance (Philip.lasance@hetportaal.com ) v.u./é.r.: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee klantenservice advertising/service clientèle advertising: Monique Zijlstra-Brandt, (info@hetportaal.com) Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever / Aucun extrait de cette publi- cation ne peut être reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit sans l’autorisation expresse, préalable de l’éditeur. www.promobiss.be In het kader van een tweede, grote campagne rond een cor- recte bandenspanning afgelopen december, heeft Recytyre, het beheersorganisme voor afvalbanden in België, 250.000 bandenspanningsmeters onder de automobilisten verdeeld. Dat was een ludieke manier om de automobilisten op het belang van een goede bandenspanning te wijzen. “Als je je band op de juiste spanning hebt, gaat die langer mee, is er minder brandstofverbruik en dus ook minder CO 2 uitstoot,” aldus Wouter Müesen, communicatiever- antwoordelijke van Recytyre. “In 2013 hebben we een eerste keer campagne gedaan met radiospots, displays en folders bij het punt van verkoop waar we ook gratis bandenspanningsmeters uitgedeeld hebben. In 2014 heb- ben we samengewerkt met Total waar in 500 tankstations een display was en bandenspanningsmeters uitgedeeld werden. Met Touring was er ook een samenwerking: bij elke interventie gaf de wegenwachter een folder en een bandenspanningsmeter.” In 2013 deelde Recytyre zo 75.000 bandenspanningsme- ters uit. Voor de campagne 2014 had men er 250.000 en dit jaar zullen er ook nog bij fleetowners en leasingbedrijven uitgedeeld worden. Müesen zegt dat de in China gemaakte bandenspanningsmeters wel degelijk werken. “Het is niet alleen een hebbeding, maar ook een praktisch iets.” Problemen rond fanshop KAA Gent De fanshop van voetbalclub KAA Gent is in januari in de problemen geraakt door het faillissement van kledingsponsor Misata Nederland. De fanshop werd niet uitgebaat door KAA Gent zelf maar door Misata. “Het is Masita dat in eigen beheer en voor eigen rekening de win- kel van kledij voorzag en de opbreng- sten van de kledijverkoop kwamen ook uitsluitend aan haar toe,” aldus de club. Inmiddels heeft KAA Gent in Jartazi een nieuwe kledingsponsor die op 2 februari voorgesteld is. De nieuwe sponsor zal echter de fanshop niet meer runnen. “Die komt namelijk in het beheer van KAA Gent zelf,” liet de club weten. Recytyre geeft 250.000 bandenspanningsmeters
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5