PromZ.be 01-2018

18 promobiss 2/2015 T ussen pot en pint Hoe bent u in de business gekomen? Ronny De Smedt: “Ik was aanvankelijk account manager bij een ziekenfonds en verantwoordelijk voor de klanten- dienst. Ik was er ook verantwoordelijk voor de aankoop van promotionele producten en indertijd waren we klant bij Samdam. Ik kreeg interesse in die sector. Vond het leuk om daar mijn weg in te vinden. Zo’n vijftien jaar geleden ben ik naar Samdam overgestapt en heb daar veel geleerd. Na een paar jaar werd het voor mij tijd ‘om andere lucht te snuiven’.” Vanwaar komt de naam? Ronny De Smedt: “Met Bart Boterbergh - al jaren een vriend - sprak ik wel eens over het werk. We zijn via een bevriende leverancier in contact gekomen met Hans van de Pas, toenmalig eigenaar van Pasco Nederland. We hebben in 2003 Pasco België opgericht. In 2008 hebben Bart en ik alle aandelen overgenomen en in 2013 ook het merkrecht van Pasco. Vandaar de naam. Pasco Nederland is inmiddels verdwenen.” C entraal Wat is het sterke punt van u voor de adverteerder? Ronny De Smedt: “We zijn vakidioten. De klant staat cen- traal. Dat zegt inderdaad iedereen, maar het gaat erom dat je moet luisteren naar de klant. Hoe wil hij geholpen worden? Helpen is het magische woord. Helpen om tot de Fier om in deze sector te werken Promo-Biss legde de ‘pot & pint’-vragen voor aan Ronny De Smedt (50) van het in Aalst gevestigde Pasco Gifts. Service staat voor hem centraal.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5