PromZ.be 01-2018

46 Fastmovers zetten product media in > Op de folders > Drankencentrale Prik & Tick : een Barbar-viking- helm bij een bak Barbar- bier, een ijsemmers bij Jupiler-producten, een gieter bij Mystic-kriek, een saladshaker bij Spa (plat) en een aperitief lei- steen bij Leffe. > Dierenretailer Tom & Co in het kader van Valen- tijnsdag (de liefde voor het dier): bij een Tipi voor kat- ten een kattenspeeltje en bij een zak Royal Canin- hondenvoeding een gratis > Kruidvat : Nivea zet bij Kruidvat veel product media in. We turfden bad- sloffen (bij een 2+1-actie), een gevulde coolbag (bij 3 Nivea-of Hansaplast- producten), een baby tra- velbag (bij een giant pack mini doekjes), een smart- phone armband (bij twee Nivea Men-producten). Verder nog bij Kruidvat: een bal of spelletjes- boek bij Unilever-verzor- gingsproducten en een Efteling-beker bij twee Henkel-verzorgingsproducten. > Slagerij Renmans had twee aanbie- dingen bij elke schrijf van 25 euro: een snijplank en een coolbox samen met een gelpack. > Delhaize : een kopje (in pack) bij Delacre-koekjes en een mok bij Nabisco Oreo-koekjes. > Carrefour : een koelkastmat bij Jupiler, een strijksticker bij Disney-DVD’s, glow-in-the- dark-poster bij Infinity Mar- vel-producten, een knuffel bij aankoop van 4 producten van één van de 30 deelnemende merken (waaronder Lipton-thee waarbij ook nog een kopje te geef was), een dienblad bij twee multipacks Coca-Cola en een nieuwe Panini voetbalkaartjes-verzamelactie. > Fun : bij minstens 15 euro aan Dis- ney Princess-artikelen een klapspie- gel met borstel en een Color Wonder-tekenblok bij twee Color Wonder- producten > Wibra : bij twee fietsarti- kelen een zadelhoesje > Colruyt : een leisteen- bordje bij Leffe abdijbier, een ijsemmers bij Jupiler- pils en een koeltas bij Lipton-icetea. > Hubo : een gevulde len- te-mand voor 10 euro (met daarin ook een aankoop- bon van 10 euro). > Dreamland : bij aankoop van minstens 50 euro aan skate- en stepartikelen een mini-skateramp. > Blokker : een armband bij afdrukken van 100 digi- tale foto’s en opvouwbare ballerina’s bij aankopen vanaf 20 euro. > ICI Paris XL : een tasje bij 2 Lancôme-producten, een make-up-tasje bij Guerlain Glamour, een armband bij Nina Ricci L’Extase, een haarklip bij Dolce & Gabbana, een toi- lettas bij Boss en een étui bij Roger & Gallet. > Brico : een plant in het kader van Moederdag voor de eerste 100.000 klanten. promobiss 2/2015 > Andere kanalen Via mailings, online, e-mailings en insert zijn adverteerders ook actief. > Roularta gebruikt de eigen bladen om bij abonnees nog meer tijdschriftabonnementen te te verkopen en product media moeten daar de twijfelaars over de streep trekken: een tablet met bluetooth klavier bij Inside Beleggen, een cupcakemaker of een roterende glazen taart- schotel bij Nest, een Rode Dui- vel-kaartspel bij Sport/Voetbal Magazine en een Sodastream- apparaat bij Knack. > Auto’s. Mini stelt in een e-mailing een MINI-goodie in het vooruitzicht bij een ‘lentek- uur’ en Renault in een direct mailing een isothermische mok bij een bezoek bij een dealer in het kader van opendeur-dagen. > Online werkt het ook: Ethias plaats een banner voor motor- verzekeringen met als premium een waterdichte motorrijderse- tui. Dag Allemaal geeft via de site baby slabbetjes weg. > AVEVE belooft in een verjaardag­ mailing een her- bruikbare tas als geschenk plus 5% korting op de inhoud. > Aquarius doet via tv-spots en een mini-website een actie om een Rode Duivel-handdoek te bemachtigen > Bodysol zet in de apotheken een dis- play met een ski- muts bij aankoop van twee duopacks. > Kellogg’s geeft mini-moestuinkits weg: drie produc- ten aankopen en de actiecode op de site ingeven. Promo Watch EEN BLIK OP DE PROMOTIES IN DE FOLDERS, DE MEDIA EN DE WINKELS LEERT DAT DE AFGELOPEN DRIE MAANDEN VOORAL FASTMOVERS PRODUCT MEDIA INZETTEN OM DE VERKOOP AAN TE ZWENGELEN. O ok promo ' s gezien ? M ail het ons op ad . vanpoppel @ promobiss . be

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5