PromZ.be 01-2018

6 promobiss 2/2015 N ews Colruyt garde le nom Cara Pils Un fait unique dans l’univers du marketing : Cara Pils, la pils ‘label privé’ du détaillant Colruyt est devenue une véritablemarque aux yeux du consommateur. C’est en effet ce qui s’est avéré lorsque Colruyt a envisagé d’intégrer la marque dans sa gamme maison Everyday. Ce qui avait suscité via les médias sociaux une vague de protestations de la part des clients Colruyt et des buveurs de Cara Pils désireux de conserver telle quelle ‘leur’ bière (l’une des moins chères sur le marché). Le détaillant a dès lors décidé de garder le nom Cara Pils mais a néanmoins relooké l’emballage. Le consommateur avait le choix entre trois designs. Plus de 11.000 Cara-lovers ont participé au vote. Le nom ‘Everyday’ est cepen- dant mentionné en petit sur la cannette. avp Promo-Biss, nr. 20 mei 2015/mai 2015 jaargang/année 6 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/publication trimestrielle sur les articles promotionnels et cadeaux d’affaires eenuitgavevan/unepublicationde:HetPortaalUitgeversBV (www.hetportaal.com ) insamenwerking met/en collaboration avec la BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt vier keer per jaar/paraît 4 fois par an: november, februari, mei, augustus/novembre, février, mai, août hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee T 016/23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promo-biss.be redactionele bijdragen/contributions rédactionnelles: Ad van Poppel, Saskia Schatteman, Her- man Tieland regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Postbus 125, 1520 AC Wormerveer, Nederland, T 00 31 75/647 57 47, F 00 31 75/628 49 14 . Contact: Meryem Karakus (Meryem.karakus@hetportaal.com ), PhilipLasance (Philip.lasance@hetportaal.com ),John-MichaelSwaab (John.Swaab@hetportaal.com) verantwoordelijke uitgever/éditeur responsable: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee klantenservice advertising/service clientèle advertising: Monique Zijlstra-Brandt, Marco Rensen (info@hetportaal.be) www.promobiss.be Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever / Aucun extrait de cette publication ne peut pas être reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit, sant l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur Doe-het-zelf-keten Hubo heeft dit voorjaar acquisitie- acties gedaan met een gevulde lente-mand en een vader- dagbox. De mand en de box kostten respectievelijke 10 en 12,95 euro en moesten van tevoren gereserveerd worden. Vervolgens kon de (nieuwe) klant de mand of box in een winkel afhalen. De mand en box waren gevuld met merk- producten, dhz-artikelen en enkele gadgets. “Ze waren gevuld met waardevolle pro- ducten. Als je alleen met gadgets werkt, is het minder aantrekkelijk,” aldus Hubo’s marketingverantwoordelijke Joris Boeckx. “Enerzijds ging het om producten uit de doe- het-zelf-wereld en anderzijds ook om foodproducten zoals een zak chips, een blik Cara- pils (dat is ‘hot’ nu). Dit jaar zit er in de vaderdagbox ook een BBQ-schort en een BBQ-set.” Bovendien zat er een waardebon met dezelfde waarde als de mand en box die gebruikt kon worden bij aankoop van meer dan 100 euro. De acties passen in het kader omnieuwe klanten naar Hubo te trekken. Momenteel heeft Hubo in ons land ruim 130 winkels en neemt de keten de tweede plaats in in de dhz- sector. Boeckx: “Je kunt wel elke twee weken korting geven, maar dat willen we niet. We willen met leuke pro- ducten onder de aandacht komen.” Beide acties zette men ook prominent in de huis-aan-huisfolder. De vaderdagbox is dit jaar aan de vierde editie toe, de lentemand was nieuw. Hubo kreeg immers reac- ties uit de markt dan men alleen maar iets voor de mannen deed. “De inhoud van de lentemand had daarom ook een iets meer vrouwelijk karakter,” aldus Boeckx. De lente-actie liep goed, zelfs ‘te goed’. “We hebben er nu 40.000 van verkocht, maar we hadden er veel meer van kunnen doen.” De vaderdagbox gaat in de richting van 60.000 stuks. ht Thibaut Fontaine, président de l’IPPAG Le 1er mai, Thibaut Fontaine (41), CEO de MCS Kick & Rush a été désigné président de l’IPPAG, International Partnership for Pre- miums and Gifts, pour une période de deux ans. L’IPPAG est une coopérative qui compte des membres dans 26 pays. Les distribu- teurs d’articles promotionnels regroupés dans l’IPPAG, réalisent ensemble un chiffre d’affaires de plus de 200 millions d’euros. Fontaine était également président de la BAPP, la Belgian Association of Promotio- nal Products en 2011 et 2012. avp Hubo werft nieuwe klanten met box en mand

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5