PromZ.be 03-2015
44 promobiss 3/2015 Solution pour EPPA ? L’EPPA, l’European Promotional Products Association, connaît un second souffle après que l’association a éprouvé des difficultés au début de cette année. Les membres ne faisaient à l’époque plus confiance à l’asso- ciation et au PDG. Quelques associations dont la BAPP (Belgian Association of Promotional Products) ont à présent constitué un groupe de travail afin de remettre sur pied l’EPPA et de trouver des candidats pour former un nouveau conseil d’administration. Le BAPP est représenté dans ce groupe de travail par Ulrik Heidbüchel (managing director Pre- mium Partners Europe). Il est selon lui impor- tant qu’il y ait à Bruxelles une association proche des instances européennes qui puisse défendre les intérêts du secteur lorsqu’il s’agit de directives et de législation. BAPP Grensstraat 43/ Rue de la Limite 43, 1950 Kraainem T 02/731 92 33 F 02/731 92 33 info@bapp.be www.bapp.be BAPP vzw (Belgian Association of Promotional Products) heeft als missie de professionalise- ring, verdediging en promotie van de sector van de relatiege- schenken en promotieartikelen in het algemeen, en van de pro- fessionele belangen van haar statutaire leden in het bijzonder. La Belgian Association of Pro- motional Products A.S.B.L. (BAPP) a pour mission la pro- fessionnalisation, la défense et la promotion du secteur des cadeaux d’affaires et des articles promotionnels en géné- ral, et les intérêts profession- nels de sesmembres statutaires en particulier. BAPP NEWS BAPP vierde 15 jaar De Belgian Association of Promotional Products heeft 28mei jongst- leden de vijftiende verjaardag gevierd met een studienamiddag en een barbecue. Tijdens de studienamiddag deed de Zweedse Cecilia Grahn Nyd (marketing manager MEC Group) uit de doeken hoe ‘product media’ (de term voor promotionele producten die de BAPP nu ook gebruikt) onderdeel uitmaken van de marketing én mediastrategie van de bedrijven. Distributeurs nemen daar meer en meer een adviesrol op. Belangrijk is dat de return on investment in product media duidelijk gemaakt kan worden. Naast Cecilia Grahn Nyd had de BAPP ook Marketeer van het Jaar Grégoire Van Cutsem (Residential & KMOMarket Director Lampiris) uitgenodigd om zijn visie op marketing uit een te zetten. L edennieuws / nouvelles des membres Eva Darche naar Clipper Bij Clipper Relatiegeschenken is onlangs Eva Darche aan de slag gegaan als accountmanager voor de Belgische markt. Darche heeft meer dan tien jaar ervaring in sales, vooral in de sector van stationary. Ook voor de Nederlandse markt heeft men een extra accountmanager aan- genomen. Clipper deed de aanwervingen op basis van de resultaten van onderzoek dat men eind 2014 liet uitvoeren. Daaruit kwam onder meer naar voren dat klanten en prospecten persoonlijk contact en het hebben van één aanspreek- punt op prijs stellen. Amélie Pirson renforce l’équipe de Special Things Amélie Pirson a été engagée par Special Things et renforce ainsi le bureau commercial de Louvain- la-Neuve. Elle a un baccalauréat en marke- ting et a effectué son stage dans le secteur du product media qui fut le sujet de son travail de fin d’études. Van Bavel in de prijzen an Bavel Gifts & Premiums heeft in Hong Kong de ‘WAGE Carl Rosenfeld award’ gewonnen voor ‘best presentation & collection’. WAGE is een interna- tionale groep van bedrijven in product media uit 25 landen die samen een jaaromzet hebben van 360miljoen euro. Het doel vanWAGE is het profes- sionaliseren van de sector. Michel Van Bavel (CEO van Van Bavel Gifts & Premiums) en Paul Keser (COO) presenteerden bij WAGE de custom-made Sourcing Software en de licencing divisie TEO (The Entertainment Office).
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5