PromZ.be 03-2015

6 promobiss 3/2015 Ulrik Heidbüchel (44) is sinds medio 2015 managing director van Premium Partners Europe, een distributeur van promotionele artikelen en business gifts. Premium Partners is een in 1998 opgerichte joint venture tussen een Chinese Holding en een holding in de Arabische Emiraten. Het bedrijf staat vooral sterk in Azië, het Midden-Oosten en Afrika. Heidbüchel zette de Euro- pese activiteiten op. Inmiddels zijn er naast het hoofdkantoor in ons land al vestigingen in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In juli werd een kantoor in Rusland openen. Premium Partners werkt vooral voor multinationals als Nestlé, BAT, Unilever en Pepsico in Azië, het Midden-Oosten en Afrika. De Europese vestiging zal zich op die bestaande klanten richten en daarnaast nieuwe Europese klanten aanspreken. “Premium Partners had al een paar klanten in Europa en voor hen een kantoor opgestart in Roeme- nië,” zegt Heidbüchel, “maar men zag ervan af om in de bestaande situatie het kantoor daar verder uit te bouwen. Men heeft mij toen aangetrokken om het Brusselse kantoor op te starten als hoofdkantoor voor de Europese activiteiten.” De vestiging in Brussel is ook interessant met het oog op vele Europese instanties daar. Grote internationale bedrijven zoe- ken ook voor promotionele producten naar consolidatie en ‘savings’. Zij wil- len graag één aanspreekpunt daarvoor die eveneens voor de logistiek en de IT- oplossingen zorgt. In die zin is Premium Partners voor bedrijven een ‘simplifier’ op het vlak van product media. Het is vergelijkbaar met de ontwikkelingen in de reclamewereld in de jaren zeventig en tachtig, toen internationale bedrijven hun activiteiten bij één internationaal reclamebureau onderbrachten. Heidbüchel was tot in 2014 partner bij Gemaco, waar hij ook instond voor de internationale activiteiten. Hij studeerde economie aan de Vrije Universiteit in Brussel en lanceerde zich daarna in de event- en sponsoring- sector. Van daaruit breidde hij zijn acti- viteiten uit naar promotioneel textiel en vervolgens ook naar gifts en premiums. Hij integreerde een tiental jaar geleden zijn activiteiten in die van Gemaco en werd er partner. Premium Partners Europe is gevestigd aan de Leonardo Da Vincilaan 9, 1935 Brussel en bereikbaar op 02/580 00 63. www.premium-partners.com Promo-Biss, nr. 21 augustus 2015/août 2015 jaargang/année 6 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/publication trimestrielle sur les articles promotionnels et cadeaux d’affaires eenuitgavevan/unepublicationde:HetPortaalUitgeversBV (www.hetportaal.com ) insamenwerking met/en collaboration avec la BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt vier keer per jaar/paraît 4 fois par an: november, februari, mei, augustus/novembre, février, mai, août hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee, T 016/23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promo-biss.be redactionele bijdragen/contributions rédactionnelles: Ad van Poppel, Saskia Schatteman, Herman Tieland regie/régie:HetPortaalUitgeversBV,Postbus125,1520ACWormerveer,Nederland,T003175/6475747 F 00 31 75/628 49 14. Contact: Meryem Karakus (Meryem.karakus@hetportaal.com ), Philip Lasance (Philip.lasance@hetportaal.com) , John-Michael Swaab (John.Swaab@hetportaal.com ) verantwoordelijke uitgever/éditeur responsable: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee klantenservice advertising/service clientèle advertising: Monique Zijlstra-Brandt, Marco Rensen (info@hetportaal.com) www.promobiss.be Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever / Aucun extrait de cette publication ne peut pas être reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit, sant l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur Promo-Biss heeft in samenwerking met de Belgian Asso- ciation of Promotional Products het initiatief genomen om de ‘product media adviseur van het jaar’ te laten verkiezen. Met de prijs willen Promo-Biss en de BAPP de adviseurs belonen die zich onderscheiden door hun professionele aanpak in het kiezen van de juiste product media (promo- tionele producten en business gifts) voor hun klanten in het kader van de marketing-activiteiten (zowel interne als externe marketing) van die klanten. Met de prijs willen de BAPP en Promo-Biss de professiona- lisering van de sector aanmoedigen. De sector van ‘product media’ staat immers voor grote uitdagingen zowel nationaal als internationaal. Alleen al de opkomst van het internet als aankoopkanaal dwingt hen hun positionering aan te scherpen en zich als productmedia adviseur ‘incontournable’ temaken. De jury van de eerste ‘product media adviseur van het jaar’ bestaande uit vertegenwoordigers uit de sector zal een lijst van genomineerden opstellen. Op basis daarvan kunnen de ondernemingen/opdrachtgevers in de loop van september hun keuze maken. Hun stem is immers van groot belang: voor hen treden de adviseurs als ‘product-media’-partner op. Daarom ook weegt de stem van het publiek zwaarder dan die van de jury. De bekendmaking van de winnaar van de award volgt in oktober. Kies de product media adviseur van het jaar Ulrik Heidbüchel leidt Premium-Partners Europe U lrik H eidbüchel

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5