PromZ.be 04-2015

11 promobiss 4/2015 P roduct M edia A dvisor of the Y ear 2015 C ontext Context uit Geel is in 1995 opgericht. De initiatiefnemers waren destijds werkzaam bij STC België en zetten, toen STC zich uit ons land terugtrok, Context op. Peter Van Sweevelt noemt Context “...een klein, flexibel bedrijf dat gelooft in samenwerken met haar klanten én leveranciers. Kwaliteit en service beschouwen wij niet als holle woorden maar als de kernwaarden van ons bedrijf”. Van Sweevelt over de nominatie: “Vanzelfsprekend zijn wij trots om bij de toonaangevende bedrijven van België gerekend te wor- den. En we beschouwen dit als een zeer mooi compliment van de vakjury.” www.context-bvba.be G emaco Het in Mechelen gevestigde Gemaco is al sinds de jaren zeventig actief in de sector van promotionele producten. Het bedrijf was aanvankelijk in handen van de familie Cortois. In 2005 nam de huidige ceo, Olivier Somers, de aandelen over. Somers was daarvoor de grootste klant van Gemaco. Door de jaren heen voerde Gemaco een internationale expansiepolitiek. Het bedrijf heeft kantoren in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. Die internationale posi- tie is één van de sterke punten van het bedrijf. Vooral grote multinationals kiezen meer en meer voor minder partners. Van die partners wordt wel verwacht dat ze in meerdere landen actief zijn om zo tot ‘economies of scale’ te kun- nen komen. Gemaco zet ook sterk in op maatschappelijk verantwoord ondernemen. www.gemaco.be M&AD-G roup M&AD-Group is in januari 1992 gestart door Jessie Van- dersmissen. Hij werkte na zijn studie bij een multinational waar hij zag dat er in ons land een grote nood was aan professionele bouwgerelateerde artikelen die gepersona- liseerd konden worden. “Als bijberoep ben ik dan op zelf- standige basis gestart met de verkoop van onder andere vouwmeters, waterpassen, timmermanspotloden, ... Beide jobs waren niet meer te combineren en zo is M&AD ont- staan,” aldus Vandersmissen. De sterke punten van M&AD zijn volgens hem innovativiteit, creativiteit, professionaliteit en vakkennis. Zijn reactie op de nominatie: “Ik ben zeer vereerd! Dit toont aan dat het harde werk van het M&AD- team ook loont en geapprecieerd wordt.” www.mad-group.com M agnus B usiness G ifts Het in Vilvoorde gevestigde Magnus Business Gifts staat onder leiding van Ann Magnus die in 2012 het bedrijf van haar ouders - Karel Magnus en Ria Heylen - overnam. Karel Magnus en Ria Heylen startten een onderneming in 1967 en in 1987 legden zij de focus op product media. In 2000 kwam Ann Magnus in het bedrijf. “Het zelfstandigenbloed kriebelde en wat is er mooier dan geschenken uitzoeken voor de gepaste doelgroep, budget en activiteit,” stelt ze. Als sterke punten haalt ze “....oplossingsgericht denken, de klant centraal stellen, een gepersonaliseerde service, een woord is een woord, en maatschappelijk verantwoord ondernemen” aan. Haar reactie op de nominatie: “Vereerd! Dat we vanuit de branche reeds in de preselectie zitten, is een mooie erkenning voor ons werk.” www.magnusgifts.be MCS-K ick & R ush MCS-Kick & Rush uit Waterloo is op 1 april 1996 gestart (géén grap) door Thibaut Fontaine. Hij kwam in de business tijdens zijn studie: “In het begin was het een studentenjob, T-shirts verkopen aan groepen studenten en aan scouts. Daaruit is het bedrijf gegroeid. Voor Fontaine zijn creati- viteit en innovatie sterke punten evenals een grote nadruk op maatschappelijk verantwoord ondernemen. “We zijn ook de enige in België met de labels ISO 9001 en -14001 met het oog op veiligheid voor onze klanten. Als lid van M aak uw keuze De lezers van Promo-Biss kunnen tot 20 novem- ber 13.00 uur op een speciale website (www.award. promobiss.be) hun stem uitbrengen. Daarna komt de vakjury bijeen om op basis van die publieksstem en de eigen inbreng de uiteindelijk winnaar van de Product Media Advisor of the Year 2015 te bepalen. De winnaar van het goud en de laureaten van zilver en brons worden in december bekend gemaakt. De awards worden tijdens de vakbeurs PSI in Düsseldorf op 13 januari 2016 overhandigd. De vakjury, die verantwoordelijk was voor de uitein- delijke selectie van de 15 genomineerden, bestaat uit Axel Debruyne (voorzitter BAPP), Jean Hermans (Texet), Serge Mertens (PF Concept), Erich Cormann (BWS), John-Michael Swaab (Het Portaal, verant- woordelijke uitgever Promo-Biss) en Ad van Poppel (hoofdredacteur Promo-Biss en juryvoorzitter).

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5