PromZ.be 04-2015

14 A dviseur van het jaar per ervan,” aldus Antonissen. Hij ging toen in de product media-sector aan de slag bij het bedrijf waar hij eerder klant was. In oktober 2012 zette hij Sky-O op. Sterke punten van Sky-o zijn volgens hem productkennis, face-to-face onderhoud met de klanten, snelheid en orginaliteit. De eerste reactie bij Sky-O op de nominatie was ‘vereerd’ en de tweede was “...dat de lijn die we bij Sky-O trachten uit te zetten door collega leveranciers naar waarde wordt geschat. Er zijn heel wat bedrijven actief in onze sector en als sectorgenoten vinden dat we goed bezig zijn, dan is dat van heel grote waarde voor ons.” www.skyo.be S midt - imex Smidt-imex startte in 1976 als invoerder voor retailpro- ducten. 10 jaar later specialiseerde het bedrijf zich in de promotionele geschenkenmet rechtstreekse import vanuit China en Europa. Directeur Stephane Smidt stelt dat “... door de groeiende vraag naar promotionele geschenken en onze bestaande sterke productkennis, creativiteit en innoverend businessmodel we snel konden uitgroeien tot één van de Belgische marktleiders. Onze organisatie is intussen uitgegroeid op ‘global’ niveau met zowel inkoop als verkoopafdelingen in Antwerpen, Hongkong en China.” Die internationale aanwezig is ook één van de sterke punten van het bedrijf. De reactie op de nominatie: “Smidt-imex is zeer vereerd dat de dagelijkse inzet van zijn gehele team beloond wordt met deze nominatie. Het motiveert ons als team en als Belgisch bedrijf om verder te groeien tot een nog bredere globale speler.” www.globalpromotionalgifts.com S pecial T hings Special Things draait al sinds augustus 1973 mee in de business van product media. Inmiddels staat de tweede generatie in de persoon van Axel Debruyne aan het roer. Hij kreeg de ondernemerszin van thuis uit mee en stapte - ook omdat de sector hem aansprak en nog aan- spreekt - in het familiebedrijf. Sterke punten van Special Things: zeer dicht bij de producent (men heeft ook een vestiging in China), flexibiliteit, dynamisme, ervaring in custom made projec- ten en inzetten op lange termijn relaties. Over de nominatie zegt Axel Debruyne: “Wij zijn zeer blij met deze nominatie, maar dit geeft enkel een boost omdoor te zetten, want we beseffen dat er nog vele aandachtspunten zijn. Special Things heeft een enorme weg afgelegd.  We hebben altijd een goede score gehaald bij onze bestaande klanten, maar waren (en zijn) niet de actiefste in prospectie.  Toch merk ik dat door onze aan- wezigheid en manier van zaken aan te pakken we geliefd of minstens geapprecieerd zijn bij vele mensen in de sector.” www.specialthings.be V an B avel G ifts & P remiums Van Bavel Gifts & Premiums ging in 2003 onder leiding van Michel Van Bavel en zijn broer Jacques Van Bavel van start. Hij is telg van een ‘product-media’-geslacht. Zijn grootvader startte in 1953 met zijn twee zonen het toen- malige Bavelco. De business interesseerde Michel Van Bavel en hij kwam eind jaren tachtig bij het bedrijf. Sterke punten van Van Bavel Gifts & Premiums zijn volgens hem creativiteit, product- en leverancierskennis en het eigen aankoopkantoor in China. Hij toont zich niet echt verrast over de nominatie. “We werken immers erg hard aan onze nieuwe slagzin: ‘We elevate giving to an art in order to increase joy, happiness and belonging’.” www.vanbavel.be X pect Innovative Premiums and Promotions. Met die baseline afficheert het in Leuven gevestigde Xpect zich op de eigen website. Het bedrijf is al meer dan vijftien jaar actief in promotionele artikelen en heeft onder meer een eigen designafdeling. Xpect legt de nadruk op Maatschappe- lijk Verantwoord Ondernemen, gezondheid en veiligheid (onder andere met tests van de producten door officiële instanties) en op het vlak van arbeidsrechten op gelijkheid en het niet tolereren van kinderarbeid. www.xpectpromo.com tekst: Ad van Poppel Our Aluminum Powerbanks NOWALSOWITH PAD PRINTING AVAILABLE AT YOUR PROMOTIONAL SPECIALIST! New

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5