PromZ.be 04-2015

B este L ezers , C hers lecteurs , I nhoud In de mediawereld van vandaag gaat de aandacht vooral uit naar de nieuwe digitale media, al dan niet ‘social’. In die mediawereld hebben ook pro- motionele artikelen en business gifts hun plaats. Niet iederemarketeer of zaakvoerder kent echter de kracht van promotionele artikelen, zowel op de korte termijn (als activatie-instrument) als op de lange termijn (als imago-versterker). Vandaar dat de sector van promotionele artikelen tegenwoor- dig de term ‘product media’ gebruikt om zo een plaats in het media-aanbod te claimen. Dat vraagt van de sector zelf ook een verdere professiona- lisering. De distributeurs moeten zich opstellen als adviseurs op hun vakgebied en verder denken dan de bestelling van morgen. In het kader van die professionalisering past ook de eerste ‘Pro- duct Media Advisor of the Year-Award’. Daarmee willen Promo-Biss en de Belgian Association of Promotional Products de ontwikkeling van het vak ondersteunen. En u, lezer van Promo-Biss, heeft daarin ook een stem. Surf naar www.award. promobiss.be en maak daar uw keuze. Dans l’univers actuel des médias, une attention considérable est accordée aux nouveaux médias digitaux, qu’ils soient « sociaux » ou pas. Les articles promotionnels et cadeaux d’entreprise y ont également leur place. Tous les marketeers ou gérants ne connaissent cependant pas la force des articles promotionnels, que ce soit à court terme (en tant qu’instrument d’activa- tion) ou à long terme (pour renforcer l’image). C’est la raison pour laquelle le secteur des articles promotionnels utilise actuellement le terme « product media » afin de revendiquer une place dans l’offre média. Ce qui exige une professionnalisation accrue du secteur-même. Les distributeurs doivent se profiler en tant que conseillers dans leur domaine et réfléchir plus loin que la commande de demain. Le premier « Product Media Advisor of the Year-Award » s’inscrit également dans le cadre de cette pro- fessionnalisation. Promo-Biss et la Belgian Asso- ciation of Promotional Products souhaitent ainsi souligner l’évolution du métier. En tant que lec- teur de Promo-Biss, vous avez votre mot à dire. Surfez sur www.award.promobiss.be et faites votre choix. AD VAN POPPEL HOOFDREDACTEUR/ RÉDACTEUR EN CHEF 10 Product Media Advisor of the Year 2015 Promo-Biss stelt de genomineerden voor de Product Media Advisor of the Year 2015 kort aan de lezers voor.... 28 Jupiler en mode barbecue Jupiler (AB InBev) a décidé de miser pleinement sur le barbecue dans sa communication. Le product media a joué un rôle majeur dans cette approche. 32 Tussen pot en pint Anthony Driscoll (Arpaco) beantwoordt de ‘tussen pot en pint’-vragen 36 Pour la bonne cause Continental Chassis & Safety Division offre un cadeau fin d’année responsable aux collaborateurs et fait un don à une œuvre de charité. 40 ‘Textielboer’ Jean Hermans Jean Hermans - de man achter textielmerken als James Harvest, Printer, Projob Swedish Workwear - zegt dat bedrijven willen uitstraling willen via kleding. 44 Column David Tornel (directeur marketing Ethias) 46 Textiel: duurzaamheid is de trend Wat zijn de trends op de markt van corporate en promotioneel textiel? Promo-Biss legde zijn oor te luister. 50 New products Nieuwe promotionele producten en business gifts/des nouveaux produits promotionels et cadeaux d’affaires 56 BAPP-News 58 Promo-Watch

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