PromZ.be 02-2016
6 promobiss 2/2016 Promo-Biss, nr. 24 mei 2016/mai 2016 jaargang/année 6 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/publication trimestrielle sur les articles promotionnels et cadeaux d’affaires een uitgave van/une publication de: Het Portaal Uitgevers BV ( www.hetportaal.com) in samenwerking met/en collaboration avec la BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt vier keer per jaar/paraît 4 fois par an: november, februari, mei, augustus/novembre, février, mai, août hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee, T 016 23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promobiss.be redactionele bijdragen/contributions rédactionnelles: Ad van Poppel, Saskia Schatteman, Herman Tieland regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer, Nederland T 00 31 75 647 57 47 . Contact: Meryem Karakus (Meryem.karakus@hetportaal.com ), Philip Lasance (Philip.lasance@hetportaal.com) , John-Michael Swaab (John.Swaab@hetportaal. com) verantwoordelijke uitgever/éditeur responsable: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee klantenservice advertising/service clientèle advertising: Monique Zijlstra-Brandt, Annemarie Smit (info@hetportaal.be) gratis voor leden van de BAPP/gratuit pous les membres de BAPP abonnementsprijs/prix d’abonnement: € 22,50 per jaar/par an www.promobiss.be Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zondervoorafgaande toestemmingvandeuitgever /Aucunextraitdecettepublicationnepeutpasêtre reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit, sant l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur EK-voetbal promo-slag in volle gang Carrefour/Coca-Cola: des actions autocol- lants Panini qui se renforcent mutuellement Tant Carrefour que Coca-Cola lancent dans notre pays des autocollants ‘Panini exclusifs’ à l’occasion de la qualification des Diables Rouges pour le Championnat d’Europe. Selon Baptiste van Outryve, director PR & Corporate Communication de Carrefour Belgique, les deux actions ne se font pas de tort. Au contraire, il pense que l’action Coca-Cola renforce l’album du retailer. Il précise qu’il y a un seul album des Diables Rouges, à savoir l’album que le retailer a créé en collaboration avec Panini et l’Union royale belge des sociétés de football. “Outre celui-ci, il existe un album européen qui a été créé par Panini et l’UEFA. Cet album regroupe en quelques dizaines de pages toutes les équipes participant au Championnat d’Europe. Cet album comporte 16 autocollants des Diables Rouges. Ces autocollants sont distribués en Belgique par Coca-Cola, partenaire de l’UEFA,” explique Baptiste Van Outryve. “Ces deux albums ne se font pas concurrence, au contraire. In maart en april hebben al enkele partners van de Rode Duivels hun promo-plannen met het oog op het Europees Kampioenschap in juni aanstaande ontvouwd. AB-Inbev (met het merk Jupiler), Coca-Cola en Carrefour lieten weten België in de komende periode rood te laten kleuren. Product media nemen in de campagnes van de Rode Duivel-partners een prominente plaats in. Jupiler (AB-Inbev) geeft bij aankoop van twee producten (six-pack of bak) een Rode Duivels-cape. Die cape is een onderdeel van de campagne ‘All in Red’. Het biermerk startte die op 17 februari door het Atomium in Brussel in een rode gloed onder te dompelen. Voor de horeca voorziet Jupiler ook supportersmateriaal. Coca-Cola België heeft een drie fasen-activatiecampagne voorgesteld die tot 10 juli zal lopen. De eerste fase is in april via het horecakanaal gestart en behelst het winnen van 128 duotickets. Daarnaast zijn er 2.000 gepersona- liseerde sjaals te winnen. De tweede fase bestaat uit een samenwerking van Coca-Cola met Panini dat op Europees niveau een albummaakt met daarin alle deelnemende ploe- gen. De zestien stickers van de Rode Duivels worden via Coca-Cola in ons land verspreid (15 miljoen stickers op 1,5 liter flessen). In de derde fase is Coca-Cola op het vlak van product media actief. Men verspreidt 840.000 autostickers, 400.000 Multi-Capes en 30.000 ‘Fan in a can’ supporterskits. Ten slotte komen er speciale Rode Duivels-verpakkingen als collector item. Tenslotte Carrefour. De retailer komt met een derde Panini- albumrond de nationale ploeg. Voor deze EK-campagne werkt Carrefour doorheen het hele albummet augmented reality. Door de lege pagina’s te scannnen met een smartphone is het mogelijk een voorafbeelding van de stickers te zien. Zijn alle stickers ingekleefd dat biedt een scan toegang tot exclusieve content. N ews
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5