PromZ.be 03-2016
6 promobiss 3/2016 Promo-Biss, nr. 25 september 2016/septembre 2016 jaargang/année 7 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/publication trimestrielle sur les articles promotionnels et cadeaux d’affaires een uitgave van/une publication de: Het Portaal Uitgevers BV ( www.hetportaal.com) in samenwerking met/en collaboration avec la BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt vier keer per jaar/paraît 4 fois par an: november, februari, mei, september/novembre, février, mai, september hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee, T 016 23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promobiss.be redactionele bijdragen/contributions rédactionnelles: Ad van Poppel, Saskia Schatteman, Herman Tieland regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer, Nederland, T 00 31 75 647 57 47 . Contact: Meryem Karakus (Meryem.karakus@hetportaal.com ), Philip Lasance (Philip.lasance@hetportaal.com) , John-Michael Swaab (John.Swaab@hetportaal.com ) verantwoordelijke uitgever/éditeur responsable: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee klantenservice advertising/service clientèle advertising: Monique Zijlstra-Brandt, Annemarie Smit (info@hetportaal.com) gratis voor leden van de BAPP/gratuit pous les membres de BAPP abonnementsprijs/prix d’abonnement: € 22,50 per jaar/par an www.promobiss.be Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zondervoorafgaande toestemmingvandeuitgever /Aucunextraitdecettepublicationnepeutpasêtre reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit, sant l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur Deuxième édition du « Product Media Advisor of the Year » dans les starting-blocks OVAM product media in de strijd tegen zwerfvuil OVAM (Openbare Vlaamse Afvalstoffenmaatschappij) is deze zomer gestart met ‘Indevuilbak’, een bewustmakings- campagne rond zwerfvuil die tot in het najaar zal lopen. Het thema is ‘Mijn tas/auto is een stort... tot ik aan de vuilbak kom’. De campagne behelst naast affichage langs de snelwegen, abribusposters en radiospotjes ook product media. In het kader van de campagne die OVAM voert in samenwerking met Fost Plus en lokale overheden, heeft men op par- kings van snelwegen kleine plastic zakjes uitgedeeld aan automobilisten. Sofie De Keyser, woordvoerster van OVAM: “Die zakjes kun je aan de versnellingspook hangen en de bedoeling is om je afval daar in te steken. Daarnaast hebben we grote linnen boodschappentassen. Het speciale daaraan is dat er apart een extra zakje voor afval in zit. We doen daarmee activatie- campagnes in winkelstraten en bij evenementen. We zorgen ervoor met die zakjes en tassen juist daar te zijn waar veel zwerfvuil ‘geproduceerd’ wordt.” De zakjes en tassen worden op die plaatsen verdeeld door teams gekleed in bij de campagne beho- rende groene T-shirts. Bij de vuilnis- bakken op parkings zijn ook groene vlaggen geplaatst. De bedoeling is dat er tegen 2020 20%minder zwerf- afval is. L’élection du « Product Media Advisor of the Year » sera à nouveau organisée dès cet automne. A cet effet, Pro- mo-Biss s’associe avec la BAPP (Belgian Association of Promotional Products). Ceci, dans le but de récompenser les conseillers qui se distinguent par leur approche pro- fessionnelle lors du choix des product media adéquats (produits promotionnels et cadeaux d’entreprise) pour leurs clients dans le cadre de leur activité marketing, qu’elle soit interne ou externe. Il s’agit de la deuxième édition de cet award. L’année pas- sée, Promo-Biss a pris l’initiative d’élire le « Product Media Advisor of the Year » en suivant l’exemple du magazine sœur néerlandais PromZ. Gemaco fut le premier gagnant de cette récompense. Van Bavel Enjoy Gifts et SkyO ont respectivement décroché les deuxième et troisième places. En décernant ce prix, Promo-Biss et la BAPP souhaitent encourager la professionnalisation du secteur. Ils veulent également de cette manière, souligner l’importance des product media dans le mix média des annonceurs. Le jury du « Product Media Advisor of the Year » se com- posera de représentants du secteur. Il établira une liste de nominés sur la base de laquelle des entreprises/clients pourront également faire leur choix cet automne. Leur voix est en effet extrêmement importante puisque les conseil- lers représentent pour eux des partenaires en matière de « product media ». C’est la raison pour laquelle l’avis du public compte pour deux voix dans la décision du jury. Le nom du vainqueur de l’award sera dévoilé début 2017. N ews
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5