PromZ.be 04-2016

promobiss 4/2016 C ase N apoleon G ames Omdat het een give-away was zochten we de beste prijs-kwaliteit-verhouding,” aldus Van Cromphout. “We zijn gestart in december 2015 om ze uiteindelijk in twee leveringen in mei en juni te krijgen.” Het logo van Napoleon Games was zowel aan de voor- als achterzij- de geplaatst zodat op grote pleinen degenen die tegen zo’n hoed aankeken ook de naam zagen. Kostprijs van de hoeden? Zo’n 70 cent per stuk. Is het dat waard geweest? Pieter De Maersschalck: “Het was de bedoeling om er zo veel mogelijk mee in beeld te komen. Als we een gadget lieten maken, dan moesten we zeker zijn dat er genoeg visibiliteit was. We zijn op verschillende tv-programma’s geweest en er waren in verschillende kranten foto’s en artikels. Ook met die sjieke hoeden. We hebben een media-analyse gedaan en berekend hoeveel ons dat heeft opgebracht in waarde van media.” e n b re f Napoleon Games is gewon- nen voor die ‘product media’. “Er zijn zelfs mensen naar ons hoofdkantoor gekomen om hoeden te vragen. We hebben mails gekregen met de vraag ‘Kunnen we nog hoeden krijgen’. Dat werkt wel. De mensen zien dat en het wordt ook opgepikt in de media. We zien daar de meerwaarde wel van in.” En als kers op de taart waren er de Olympische Spelen in Rio. Enkele Belgische hoc- keysupporters hadden de hoeden mee in hun bagage naar de spelen. En tijdens de hockeywedstrijd België - Nieuw-Zeeland op 13 augustus zoomde de camera in op twee blije supporters met hun Napoleon Games-hoeden. En die beelden gingen de halve wereld rond... Napoleon Games plaatste een screenshot van de twee supporters op de Facebook-pagina met de vraag met het bedrijf contact op te nemen “....want,” zo viel er te lezen “we hebben een beloning in petto.” > Sponsoring. Napoleon Games est actif dans le sponsoring du football et du cyclisme. Des produits promotionnels sont utilisés dans le cadre. A l’occasion de l’Euro 2016, des efforts supplémentaires ont été consentis avec des product media. > Activation. Lors des courses cyclistes et des matches d’AA Gent, une activation a été organisée sous la forme de tirs au but et de petits concours de vélo. Les participants qui ont réussi à marquer un goal ou à vaincre leur adversaire à vélo, ont reçu un gadget en rapport avec l’événement. > C hapeaux Napoléon. A l’occasion de l’Euro 2016 en France, Napoleon Games a fait fabriquer 110.000 « chapeaux de Napoléon » qui ont été distribués dans les villages où les matches étaient diffusés sur grand écran ainsi que dans les gares. « Le but était d’appa- raître au maximum à l’image avec ces chapeaux ». Pari réussi, même lors des Jeux Olympiques de Rio où les supporters belges ont suivi les événements coiffés de ces couvre-chefs.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5