PromZ.be 04-2016

B este L ezers , C hers lecteurs , I nhoud Promotionele artikelen en business gifts (pro- duct media) moeten onderdeel uitmaken van de marketing- en communicatie-aanpak van bedrijven. Product media zijn immers eenmanier om de bedrijfsnaam en het bedrijfsimago bij de doelgroep bekend te laten worden. Dat ze effect hebben blijkt uit de ervaringen van Napoleon Games en van Nathalie Erdmanis (marketing verantwoordelijk van Brussels Airlines) waarover u in deze Promo-Biss kunt lezen. Het is dan ook belangrijk dat de aanbieders van promotionele artikelen en business gifts zich meer en meer gaan opstellen als adviseurs in product media. Zemoeten hun klanten niet alleen begeleiden in het zoeken en (laten) produceren van product media tegen een zo aantrekkelijk mogelijke prijs, maar hen ook bij staan in het uitdenken van creatieve oplossingen. Vandaar ook de verkiezing van Product Media Advisor of the Year waarmee Promo-Biss samen met de BAPP de professionalisering van het vak én het belang van goede product media wil onderstrepen. Les articles promotionnels et cadeaux d’affaires (product media) doivent s’inscrire dans l’approche marketing et communication des entreprises. Les product media représentent en effet une façon de faire connaître le nom de l’entreprise ainsi que son image auprès du groupe cible. Et ils portent leurs fruits comme en témoignent Napoleon Games et Nathalie Erdmanis (respon- sable marketing de Brussels Airlines) qui nous font part de leurs expériences dans ce numéro de Promo-Biss. Il est par conséquent important que les pour- voyeurs d’articles promotionnels et cadeaux d’affaires se profilent davantage en tant que conseillers en product media. Ils doivent non seulement accompagner leurs clients dans la prospection et la fabrication (par autrui) de pro- duct media à un prix aussi attrayant que possible mais également les assister dans la recherche de solutions créatives. L’élection du Product Media Advisor of the Year est aussi organisée dans ce but. En compagnie de la BAPP, Promo-Biss sou- haite en effet souligner la professionnalisation du métier de même que l’importance de product media de qualité. AD VAN POPPEL HOOFDREDACTEUR/ RÉDACTEUR EN CHEF 6 News 10 Product Media Advisor of the year 2016 Wie zijn de genomineerden voor de tweede ‘Product Media Advisor of the Year-Award’? 30 La sécurité : un atout promotionnel L’offre d’articles promotionnels ayant un connotation « sécuritaire » n’a de cesse d’augmenter. 36 Case Napoleon Games Napoleon Games is actief in wieler- en voetbalsponsoring en zet in dat kader ook promotionele producten in. Met succes. 42 Quatrième Dimension La société Quatrième Dimension a récemment remporté le « Prix de la PME de l’année 2016 ». 46 ‘Keuken en tafel zijn hot’ Product media zijn méér dan kleine give- aways. Business gifts maken er ook deel van uit, zeker als eindejaarsgeschenk. 48 Column Nathalie Erdmanis (Brussels Airlines) 50 Tussen pot en pint Dominique Burggraeve, Eurogifts, beant­ woordt deze maal de ‘tussen-pot-en-pint- vragen’. 52 New products Nieuwe promotionele producten en busines gifts/des nouveaux produits promotionnels et cadeaux d’affaires 56 BAPP-News 58 Promo-Watch

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5