PromZ.be 04-2016

promobiss 4/2016 B erg HOFF Producten voor keuken en tafel zijn hot “De naam doet Duits aan, maar BergHOFF is een op-en- top Belgisch bedrijf,” zegt Rabin Houben in de showroom van BergHOFF Belgium pal aan de E313 in Beringen. BergHOFF biedt zo’n 1500 kwaliteitsartikelen voor de keuken en de tafel in een brede waaier van prijzen. Van een flesopener tot een hele pannenuitzet. ‘Affordable quality and design’ heet het op de website. “Dat kan omdat BergHOFF wereldwijd actief is en we zo een heel groot volume hebben,” aldus Houben. “De consument wil leuke en toffe producten voor de keuken. Kwalitatief, creatief en innovatief en dat voor een faire prijs.” Dat maakt deze producten ook interessant voor busi- ness gifts (zeker in de periode van het eindejaar) en voor loyalty-acties (zowel in business-to-business als in business-to-consumer). W aarde BergHOFF heeft drie grote afzetkanalen: retail, horeca en business-gifts/incentives. In al die kanalen werkt men met distributeurs. De consumenten kennen de producten via de retail en via product placement. “Onze producten komen dagelijks op televisie in bijvoorbeeld ‘Thuis’,” zegt Houben. “Daarnaast doen supermarkt- ketens spaaracties met onze potten en pannen. Daar komt ook de kracht van onze producten naar voren.” De gepercipieerde waarde van de producten is voor de consument immers hoog - ook door de aanwezigheid in het retailkanaal -, terwijl de werkelijke waarde voor de distributeurs lager is. Houben wijst er ook op dat de producten in het ‘keuken- kanaal’ eveneens als incentive worden gegeven. “Iemand koopt een keuken van 10.000 of 15.000 euro en krijgt dan een pannenset van 400 euro erbij,” zegt hij. Product media zijn méér dan kleine give-aways. Business gifts maken er ook deel van uit, zeker in deze periode van de eindejaarsgeschenken. Het Belgische merk BergHOFF (kook- en tafelproducten) is er een voorbeeld van. Rabin Houben, commercial director BergHOFF Belgium, laat in zijn keuken kijken.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5