PromZ.be 04-2016

50 promobiss 4/2016 T ussen pot en pint Relatiegeschenken zijn essentieel marketingtool Hoe bent u in de business gekomen? Dominique Burggraeve: “Ik werk al meer dan 30 jaar bij Eurogifts. Ik ben hier als zestienjarige begonnen als druk- ker. Eurogifts was toen nog een familiebedrijf en deed in pennen, aanstekers, klokjes, en nog enkele artikeltjes. In 1994 heeft de toenmalige eigenaar besloten het bedrijf over te laten en de nieuwe eigenaars gaven de mensen op de werkvloer meer verantwoordelijkheden en zo ben ik doorgegroeid tot productiemanager. Ik werd zowat de rechterhand van de directeur en toen hij in 2009 een andere richting uit ging, is mij gevraagd algemeen directeur te worden. “Het was eerder toeval dat ik in de sector van promotionele artikelen kwam. Als zestienjarige weet je nog niet wat je wil en ik zocht een job. Het was interessant, ik voelde mij goed in het bedrijf en ik ben gebleven. “Wat mij aantrekt in de sector is dat die zo verscheiden is. Het staat nooit stil. We hebben 15.000 artikelen en er wordt steeds vernieuwd. Als ik de catalogus samenstel, gaat er 25% uit en komt er 25% nieuw in.” Vanwaar komt de naam? Dominique Burggraeve: “De naam is altijd Eurogifts geweest. ‘Gifts’ was logisch. En toen de eerste eigenaar begon was het de bedoeling ook naar andere Europese landen te gaan. Vandaar ‘Euro’. Dat is gelukt: we hebben Dominque Burggraeve Algemeen directeur Eurogifts Gehuwd, één kind vrije tijd: fietsen en fitness Dominique Burggraeve (49) leidt Eurogifts in Wervik. Hij beantwoodt deze maal de ‘tussen-pot-en-pint-vragen’.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5