PromZ.be 04-2016

51 promobiss 4/2016 T ussen pot en pint ook vestigingen in Frankrijk en Nederland. Die naam is op bijna veertig jaar tijd (in 2017 bestaat het bedrijf veertig jaar) niet veranderd. We hebben een showroom, een team op de baan en we verkopen ook via catalogi (we doen nog altijd ‘papieren mailings’) en via internet. We investeren in Google, in ‘sea’ en ‘seo’. Papieren mailings doen we nu wel minder (ze kosten immers veel geld), maar papier blijft belangrijk. Ik merk dat als ik met zelfstandigen en handelaren spreek. Ze kennen Eurogifts, zeggen ze ‘want ik heb uw catalogus’. Onze klanten houden die bij op hun bureau om regelmatig bestellingen te plaatsen.” Wat is het sterke punt van u voor de adverteerder? Dominique Burggraeve: “Jemoet altijd service geven. De mensen willen een goede prijs, goede kwaliteit én ook nog goede service. Jemoet alles com- bineren. Mensen bestellen via internet maar nemen soms nog contact op met ons commercieel team. Ze willen gerustgesteld zijn, ze hebben een bestelling geplaatst en willen zeker zijn dat alles in orde is. Klanten worden kieskeuriger en daar moet je op inspelen.” ....in één woord Dominique Burggraeve: “Ik zou zeggen ‘meedenkend’.” Heeft u een advies voor de adverteerders? Dominique Burggraeve: “Adverteerders moeten beseffen dat relatiegeschenken heel belangrijk zijn. Ze zijn een essentieel marketingtool voor bedrijven en in het budget moeten ze ook voorzien worden. Een promotioneel arti- kel als een pen blijft langer dan een advertentie. “Het is echter niet makkelijk bedrijven daarvan te overtuigen. We hebben bij de bedrijven vooral contact met de aankopers, maar we proberen toch bij de juiste persoon te komen. Natuurlijk verkopen we niet alleen aan grote bedrijven. We hebben ook kleine orders van bakkers, beenhouwers, restaurateurs... Het contact met hen is makkelijker dan bij de Europese Commissie of een grote bank.” Wat is uw visie op de toekomst en wat zijn de uitdagingen? Dominique Burggraeve: “Ik zeg altijd ‘stilstaan is achteruit gaan’. We zoeken altijd naar nieuwe trends. We moeten onze website constant verbeteren. Als we zien dat iemand twee of drie keer op de site zoekt naar een artikel dat we niet in de collectie hebben, dan moet dat er komen. We moeten service kunnen geven, een goede website hebben, goed rechtstreeks contact hebben. Dat zijn de uitdagingen in de wereld van internet. We verkopen via de website, maar internet blijft ook een ‘gevaar’. De mensen zijn mondiger dan vroeger en als er iets verkeerd is gelopen kunnen ze direct een negatieve review sturen. Als we zo’n review zien, nemen we direct contact opmet de klant om samen naar een oplossing te zoeken. Dat is ook weer een deel van de service die de klant verwacht. Wat is een leuk item dat u heeft verkocht? Dominique Burggraeve: “Onlangs wilde een klant een zaadzakje van 0,3 gr met rode korenbloem zaadjes om de link te leggen met de liefde en die wij moesten perso- naliseren in quadri. Dat hebben we normaal niet, maar we zijn het wel gaan opzoeken en hebben het gevonden.” Op welk item van uw concullega’s bent u jaloers, waarvoor heeft u bewondering? Dominique Burggraeve: “Jaloers zijn ligt niet in mijn aard. Als ik iets tofs of moois zie, dan zeg ik ‘chapeau, mooi gedaan’. Dat moet je respecteren. Dat zorgt ervoor dat je zelf ook inventief en origineel moet blijven. Dat houdt ons scherp.” Hoe winkelt u? Pluist u folders uit? Dominique Burggraeve: “Ik kijk regelmatig in folders. Als we naar de stad gaan, dan loop ik altijd binnen bij winkels die mokken, textiel en souvenirs verkopen. Kijken wat de trends zijn. Je moet alert blijven.” De mensen willen een goede prijs, goede kwaliteit én ook nog goede service e n b re f > Eurogifts. Dominique Burggraeve (49) est à la tête d’Eurogifts à Wervicq. Ce qui l’attire dans le secteur, c’est qu’il c’est sa diversification > Outil marketing. Burggraeve explique que les annonceurs doivent prendre conscience du fait que les cadeaux d’affaires sont extrêmement importants. « Il s’agit d’un outil marketing essentiel pour les entreprises et il faut également les prévoir dans le budget ». > Défi. Il précise par ailleurs que son entreprise doit pouvoir offrir un service qualitatif, disposer d’un site Web attractif et avoir un bon contact direct avec la clientèle. « Ce sont les défis à relever dans l’univers de l’Internet. »

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5