PromZ.be 01-2017

11 promobiss 1/2017 Tijdens de internationale vakbeurs voor promotionele producten en business gifts in Düsseldorf op 10 januari jl. verzamelden Belgische en Nederlandse bezoekers van de beurs zich op de stand van Promo-Biss/Het Portaal voor P roduct M edia A dvisor of the Y ear 2016 hoofdvogel af D e prijs en de jury Met de Product Media Advi- sor of the Year Award willen Promo-Biss en de Belgian Association of Promotio- nal Products de professi- onalisering van de sector aanmoedigen en vooral die adviseurs belonen die zich onderscheiden door hun professionele aanpak in het kiezen van de juiste product media (promotionele pro- ducten en business gifts). De vakjury van de tweede editie bestond uit Tom Van Heffen (Texet), Serge Mer- tens (PF Concept), Michel Deboudt (The China Office), John Swaab (uitgeverij Het Portaal) en Ad van Poppel (hoofdredacteur Promo- Biss). De jury nomineer- de voor de Product Media Advisor of the Year vijftien bedrijven. Op basis van die lijst brachten ook de eind- klanten en de leveranciers van de product media advi- seurs hun stem uit. het jaarlijkse Happy Hour van de BAPP (Belgian Association of Promotional Products). Voor het tweede achtereenvol- gende jaar wordt er ook ruimte en tijd vrijgemaakt voor de uitreiking van de Product Media Advisor of the Year Award. Goud is er dit jaar voor Pronel uit Rumst. Vorig jaar viel Pronel al op door het grote aantal stemmen bij de publieks- jury en kreeg daarvoor toen een speciale prijs. Dit jaar was Pronel over de hele linie sterk: het bedrijf gooide zowel bij de publieksstemming als bij de leveranciers en de vakjury hoge ogen. Pronel scoorde hoog op de criteria waarop de vakjury de vijftien genomineerden beoordeelde (waaronder samenwerking met leveranciers, zichtbaar in de markt, adviserend, kennis, creatief, financieel stabiel, maatschappelijk verantwoord ondernemen). Pronel is als familiebedrijf sterk servicegericht en kan bogen op een grote productkennis. Het bedrijf is in 1986 opgericht door Jan Van Praet en zijn vrouw Nelly. Dat blijkt ook uit de naam: ‘Pro’ staat voor promotieartikelen en ‘nel’ voor Nelly. Zij is van opleiding boekhoudster en startte inder- tijd het bedrijf in de kelder van het ouderlijk huis. Jan Van Praet was lector economie en bedrijfsleer en ging van de theorie naar de praktijk. Z ilver en brons Het zilver is voor het tweede achtereenvolgende jaar naar Van Bavel Enjoy Giving gegaan. Van Bavel Enjoy Giving is een gevestigde waarde in het Belgische product media- landschap. In 1953 werd de naam Van Bavel voor het eerst gebruikt in het kader van promotionele artikelen. Het ging om Bavelco dat door vader Van Bavel opgericht werd en in 1997 verkocht werd. Michel Van Bavel was in 1988 al in het familiebedrijf actief geworden. Na de eeuwwisseling - in 2003 - namen Michel Van Bavel en zijn broer Jacques de draad weer op en zetten ‘Van Bavel’ op. (Jacques Van Bavel sloeg in 2015 een andere weg in). Het bedrijf - inmiddels omgedoopt tot Van Bavel Enjoy Giving - is uitgegroeid tot een van de topspelers in ons land. In de persoon van Michel Van Bavel heeft het bedrijf ook een grote promoter van het vak in huis. Het brons is dit jaar verrassend weggelegd voor Pasco Gifts uit Aalst. Pasco Gifts bestaat sinds 2003 en wordt geleid door Ronny De Smedt en Bart Boterberg. Aanvankelijk was er een samenwerking met Pasco Nederland (vandaar

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5