PromZ.be 02-2017

6 promobiss 2/2017 Voor X-Treme Creations in Zaventem gespecialiseerd in ‘inflatables’ (opblaasbare structuren) is het festivalseizoen vroeg begonnen, aldus Dan Vandevoorde, oprichter van X-Treme Creations. De firma zette al eind februari in het Nederlandse Moergestel voor een klein carnavalsfestival een grote inflatable op. X-Treme Creations is voor veel muziekfestivals in de zomer de leverancier voor inflatables. Sponsors en organisatoren van evenementen zetten graag opblaasbare structuren in. Voor sponsors is het interessant om op die manier ter plaatse opvallend aanwezig te zijn. Maar de ‘return on investment’ gaat tegenwoordig verder dan het bereik op een evenement, dankzij sociale media. Vandevoorde: “We zien dat ze ook veel gefotografeerd worden - heel veel selfies - en dat die foto’s vaak geplaatst worden op sociale media.” Inflatables zijn niet alleen inzetbaar op evenementen. “We leveren ook opblaasbare elementen voor beurzen en standenbouw en voor retail-acties,” aldus Vandevoorde. De inflatables zijn er in twee categorieën: ‘miniatures’ (tot 2 meter, zonder blazers) en ‘giants’ (vanaf 2 meter tot 25 meter, met blazers). Opgeblazen promo... Smidt-imex verhuisd Smidt-imex heeft onlangs deMiddelmolenlaan in Deurne (Antwerpen) verlaten en heeft zijn intrek genomen in nieuwe gebouwen aan de Schranshoevebaan 18 in 2160 Wommelgem. Telefoon- en faxnummers blijven identiek. Sara Mewis naar Magnus Magnus Business Gifts meldt de komst van Sara Mewis (27) om de uitbreiding van het bedrijf te ondersteunen. Sara Mewis staat in voor de after sales van de spaaracties bij Mag- nus Business Gifts. Zij was eerder administra- tief bediende bij Thenco. Le secteur des product media américain en campagne La Promotional Products Association Inter- national - PPAI, d’origine américaine - a lancé la campagne « Get In Touch ». La campagne s’étend sur cinq ans et a pour but d’accroître la notoriété et la perception des product media aux États-Unis. Selon la PPAI, la campagne a pour but d’inciter les entreprises à reconnaître la force des pro- duits promotionnels et à consacrer une plus grande partie de leur budget marketing aux product media. La campagne souhaite également positionner les promotional consultants (conseillers/ distributeurs de product media) en tant qu’experts dans le domaine des produits promotionnels. « Advertising that lives on » est le fil rouge de la campagne,  qui souligne le fait que les produits promotionnels sont plus longtemps présents dans l’univers des consommateurs. « Dans unmonde de plus en plus numérique, il est nécessaire d’avoir un message qui se concentre sur le caractère tangible des produits promotionnels », selon la PPAI. Il est souligné que si les product media peuvent être manipulés par les consommateurs, ils les touchent également dans leur cœur. Promo-Biss, nr. 28   mei 2017/mai 2017   jaargang/année 8 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/publication trimestrielle sur les articles promotionnels et cadeaux d’affaires een uitgave van/une publication de: Het Portaal Uitgevers BV (www.hetportaal.com ) in samenwerking met/en collaboration avec la BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt vier keer per jaar/paraît 4 fois par an: februari, mei, september, november/ février, mai, septembre, novembre hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee, T 016 23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promobiss.be redactionele bijdragen/contributions rédactionnelles: Ad van Poppel regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer, Nederland, T 00 31 75 647 57 47 . Contact: Meryem Karakus (Meryem.karakus@hetportaal.com) , Arjan Woortman (Arjan.Woortman@hetportaal.com ), John-Michael Swaab (John.Swaab@hetportaal.com ) verantwoordelijke uitgever/éditeur responsable: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee klantenservice advertising/service clientèle advertising: Monique Zijlstra (traffic@hetportaal.com ) gratis voor leden van de BAPP/gratuit pous les membres de BAPP abonnementsprijs/prix d’abonnement: € 22,50 per jaar/par an Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever / Aucun extrait de cette publica- tion ne peut pas être reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit, sant l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur www.promobiss.be

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5