PromZ.be 02-2017

8 promobiss 2/2017 N ews Festivalitis: van oordoppen tot poncho’s Cartamundi: jeu de cartes personnalisé En mars dernier un grand nombre d’entreprises ont découvert une invi- tation au salon PromGifts 2017 (le seul salon belge consacré au product media, organisé les 29 et 30 mars prochains) dans leur boîte aux lettres. Ce mes- sage avait la particularité de contenir un cadeau promotionnel : une petite carte cadeau pour « mycards » de Cartamundi. Ann Van den Putte, coordonnatrice de programme des services promotionnels chez Cartamundi : « Les destinataires peuvent se rendre sur la page trymycards, saisir le code exclusif inscrit sur la petite carte qu’ils ont reçue et télécharger leurs pro- pres photos pour créer leur jeu de cartes personnalisé. Ils pourront venir chercher ce jeu de cartes imprimées inédit sur le stand de Cartamundi pendant le salon PromGifts. » Cette campagne permet aux partenaires d’atteindre plusieurs objectifs : PromGifts et Cartamundi attirent des visiteurs sur le site du salon, tandis que Cartamundi a l’opportunité de mettre en avant ses jeux mycards. « Cela fait maintenant un an que nous travaillons sur le projet mycards, mais nous constatons que le produit manque encore de visibilité », souligne Ann Van den Putte. « Nous sommes cependant convaincus que ça va fonctionner. Le « personnalisé » a la cote et un tel jeu de carte a encore du succès, ça ne fait aucun doute. » Cartamundi a déjà entre autres collaboré avec un casino et une chaîne de restaurants de hamburgers. Les codes ne doivent pas forcément être envoyés sur une carte de jeu comme dans l’invitation de PromGifts. Ils peuvent être envoyés directement par courrier ou par e-mail ou apparaître sur l’emballage d’un produit. Bizzyby stopt b-to-b gepersonaliseerde Lego-blokjes Door nieuwe richtlijnen van Lego heeft Bizzyby besloten de activiteiten met gepersonaliseerde Lego-blokjes (www.mijnblokje.be) naar de bedrijfs- markten stop te zetten. Volgens Sandra Vets van Bizzyby gaat het in die aangepaste richtlijn vooral om het bedrukken van Lego-blokjes met merk- en bedrijfsnamen. Bizzyby werkt zowel op business-to- consumer- als op business-to-businessmarkten. In b-to-c gaat het om het personaliseren van blokjes met persoonsnamen (bijvoorbeeld voor verjaarda- gen, in b-to-b om het voorzien van de blokjes met een logo). “We mogen geen logo’s meer printen. Maar 60% van onze omzet komt van bedrijven,” aldus Sandra Vets. De b-to-c-activiteiten zijn vol- gens haar niet voldoende omde business draaiende te houden. Die b-to-c-lijn zet men wel op kleinere schaal verder in bijberoep. Het werken met niet-Lego-blokjes wijst Sandra Vets af. “Lego is Lego en we willen geen blokjes van Chinese makelij. We zijn met hart en ziel begonnen met Lego. De klanten aanvaarden ook geen andere blokjes. Een Lego-fan wil alleen Lego.” FreeCode: Try yourself Go to trymy.cards Enter your code Personalise your cards before 10/03/2017 Printing and handling by Cartamundi Pick up your cards at S×Êæ°ďÛ ĞĜĝģ 1234abcd De festivalkoorts - festivalitis - gaat zoetjesaan heersen. Menig festivalorganisator publiceerde al de ‘line-up’ van het evenement aanstaande zomer. De festivals bieden als ‘communicatiedrager’ ook kansen voor bedrijven die optre- den als sponsors/partners van die festivals en daar gebruik willen maken van aangepaste product media. Het aanbod aan ‘festival-artikelen’ is groot en er is bij wijze van spreken voor iedere beurs wat om met product media een sponsoring op of buiten het festivalterrein extra kracht bij de te zetten. Een kleine greep uit het aanbod: oordoppen (gehoorproblemen na een festival komen meer en meer voor), lanyards, toegangs- armbanden, regenponcho’s voor eenmalig gebruik en voor stands vlaggen en banners. Overigens: oordoppen zijn ook interessant voor sponsors van het F1-circuit. Enmet dit jaar twee rijders uit de lage landen (Stoffel Vandoorne en Max Verstappen) aan de start zijn er ook kansen voor Belgische ondernemingen om in te spelen op de in de Benelux sterk gegroeide interesse voor de F1-races. De race op Francor- champs staat voor 27 augustus op de wedstrijdkalender.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5