PromZ.be 03-2017

B este L ezers , C hers lecteurs , I nhoud C ontenu De vakantie is nog maar net voorbij, de scholen zijn nog maar amper begonnen en Promo-Biss komt met een ‘eindejaarsspecial’. Is dat niet wat vroeg? Nee, helemaal niet. Dat is op tijd of mis- schien zelfs nèt op tijd. Want wie té lang wacht met het kiezen en aankopen van eindejaars- geschenken, maakt het zich zelf alleen maar moeilijk: leuke, customised producten voor een redelijke prijs kun je wel vergeten en je moet je behelpen met ‘passe-partout’-items die nog in voorraad zijn. Trouwens, op tijd zijn geldt voor àlle product media. Een veel gehoorde opmerking bij product media advisors is dat sommige klanten product media vaak te laat in de planning van een marketingactie opnemen. Daar moeten adviseurs/distributeurs ook oog voor hebben en pro-actief hun klanten benaderen. Voor een reclamecampagne wacht je immers ook niet tot de laatste minuut. Wat dat betreft moeten marketeers professioneler met product media omgaan. Les vacances sont tout juste terminées, les écoles viennent à peine de rouvrir leurs portes et Pro- mo-Biss vous parle déjà de « cadeaux de fin d’an- née ». Trop tôt, vous pensez ? Détrompez-vous. Nous sommes en réalité bien à temps, peut-être même un rien en retard. En effet, si vous tardez trop à choisir et à acheter les cadeaux de fin d’année, vous vous compliquez les choses davan- tage qu’elles ne le sont déjà : vous pouvez oublier les chouettes articles personnalisés à un prix abordable et devrez vous satisfaire des cadeaux « passe-partout » encore de stock. Le besoin de s’y prendre à l’avance vaut cependant pour tous les product media. Les conseillers en pro- duct media le répètent à l’envi : certains clients ajoutent les articles promotionnels bien trop tard dans leur planning marketing. Les conseil- lers/distributeurs doivent tenir compte de cette donnée et approcher leurs clients de manière pro-active. Vous attendez toujours jusqu’à la dernière minute pour vos campagnes publici- taires ? C’est aux marketers de faire preuve de plus de professionnalisme dans leur gestion des product media. AD VAN POPPEL HOOFDREDACTEUR/ RÉDACTEUR EN CHEF 6 News 10 Michel Deboudt Depuis le 8 juin dernier, Michel Deboudt est devenu le nouveau président de la BAPP. 14 Eindejaar: Case BOMA Welke criteria legt BOMA aan de dag voor een eindejaarsgeschenk? 18 Fin d'année : trucs et ficelles À quoi devez-vous penser quand vous choisissez vos cadeaux de fin d’année ? 20 Eindejaar: Fritel Koken is ‘hot’ en bedrijven kunnen er met eindejaarsgeschenken op inspelen. 28 Sondage Les budgets consacrés aux product media sont de plus en plus restreints. 32 ‘Belonging’ belangrijk bij events Hoe kunnen product media bij evenementen ingezet worden? 36 Entre la poire et le fromage Benoît Derumier (Mister Gadget) 40 Column Koen van Impe (voorzitter BAM) 42 Eindejaar ideas / Ideas fin d'année 44 New products 48 Promo-Watch 50 BAPP-News

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5