PromZ.be 03-2017
6 promobiss 3/2017 De promotie-actiemet swimming noodles die Pepsico van 28 juni tot en met 11 juli jl. in de retailketen OKay (onderdeel van de Colruyt- groep) voerde, is een groot succes gebleken. De actie sloeg zo goed aan dat men voortijdig door de voorraad swimming noodle’s heen was. Bij twee zakken Lays of bij één verpak- king Pepsi Max kregen de klanten gratis zo’n ‘swimming noodle’. Bij OKay noemde men de timing juist (aan het begin van de zomervakantie). Er was sprake van een grote ‘uplift’ in volume, maar exacte cijfers wilde men niet geven. “Van de chips hadden we voldoende stock voor de hele actie, maar niet van de swimming noodles. Dat hebben we bij OKay uiteraard commer- cieel gecompenseerd door een alternatief gadget van OKay, zoals een bal van OKay, mee te geven,” aldus een woordvoerder van de Colruyt-groep. Pepsico deed de actie in samenwerking met MCS-Kick & Rush. Pepsico’s swimming noodle-actie groot succes BOMA: ‘Kostprijs promotioneel artikel anders bekijken’ Als een klant reclame voor je maakt dankzij je actie met een promotioneel artikel, dan moet je de kostprijs van zo’n artikel vanuit een heel ander perspectief bekijken. Dat stelt Stijn Wil- diers, marketing director van BOMA Schoonmaakoplossingen (met hoofdvestiging in Antwerpen) naar aanleiding van een reactie van een klant op BOMA’s actie met promotioneel snoep. BOMA had in samenwerking met BelgoSweet doosjes met jujubes-snoepjes laten maken die sales-verantwoordelijken in het kader van ‘Dag van de Schoonmaker’ (in Nederland op 15 juni) en ‘Dag van de Schoonmaak’ ( in België op 20 juni) aan schoonmaakploegen bij klanten schonken. Het Derlon Hotel in Maastricht schreef over die actie op de eigen Facebook-pagina: “Onze leverancier BOMA Schoonmaakoplossingen zet vandaag de dames en de heer van Housekeeping in het zon- netje. #dagvandeschoonma- ker #enjoywithBoma.” Men plaatste ook een foto van het teammét de BOMA-doosjes op de Facebookpagina. Promo-Biss, nr. 29 september 2017/septembre 2017 jaargang/année 9 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/publication trimestrielle sur les articles promotionnels et cadeaux d’affaires een uitgave van/une publication de: Het Portaal Uitgevers BV (www.hetportaal.com ) in samenwerking met/en collaboration avec la BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt vier keer per jaar/paraît 4 fois par an: februari, mei, september, november/ février, mai, septembre, novembre hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee, T 016 23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promobiss.be redactionele bijdragen/contributions rédactionnelles: Ad van Poppel, Herman Tieland regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer, Nederland, T 00 31 75 647 57 47 . Contact: Meryem Karakus (Meryem.karakus@hetportaal.com ), Arjan Woortman (Arjan.Woortman@hetportaal.com) , John-Michael Swaab (John.Swaab@hetportaal.com ) verantwoordelijke uitgever/éditeur responsable: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee klantenservice advertising/service clientèle advertising: Monique Zijlstra (traffic@hetportaal.com ) gratis voor leden van de BAPP/gratuit pous les membres de BAPP abonnementsprijs/prix d’abonnement: € 22,50 per jaar/par an Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever / Aucun extrait de cette publica- tion ne peut pas être reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit, sant l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur www.promobiss.be Enquête : les gadgets technologiques ont la cote ! Les articles promotionnels rendent les consomma- teurs heureux. Ceci ressort d’une enquête effectuée en Allemagne par le bureau d’études de marché YouGov. Les consommateurs sont donc heureux de recevoir des gadgets technologiques, bien que les classiques restent des valeurs sûres sur le marché. L’enquête de YouGov démontre que deux tiers des consommateurs allemands ont déjà reçu un article promotionnel (product media) et que 70% d’entre eux en étaient satisfaits. YouGov s’est également penché sur les articles promotionnels les plus appréciés des consommateurs en leur proposant une liste de 27 pro- duits des plus courants. La première place a été décro- chée par les sticks USB (avec une popularité de 83%), suivis par les powerbanks (76%) et les hubs USB (73%). Les articles classiques, comme les parapluies et les stylos, ont décroché un score respectif de 70% et 69%. Toujours selon YouGov, les product media se remar- quent, ils bénéficient d’une bonne image auprès des consommateurs qui utilisent souvent les articles pro- motionnels utiles et sont dès lors continuellement en contact avec la marque. Le choix du gadget approprié est cependant déterminant.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5