PromZ.be 03-2017

8 promobiss 3/2017 N ews Grande action Rodenbach à la côte Rodenbach (une marque de la gamme de Palm Breweries) a mis de grands moyens promotionnels en place à la côte sous la devise « Rodenbach aime la côte – la côte aime Rodenbach ». Dans le cadre de cette action, le Rodenbach Beach Bar a été ouvert à Blankenberge et porte le slogan «  Rodenbach, Cheers to the unexepected ». Du 2 au 6 août, toutes les personnes voulant se rendre au Rodenbach Beach Bar pouvaient effectuer un saut en chute libre de 16 mètres de haut, car selon TomRobberechts, brand- manager de Rodenbach, « un tel saut mérite une Rodenbach. Vous pouviez bien sûr vous y rendre sans sauter… » Au Beach Bar, Rodenbach distribue également des lunettes de soleil aux couleurs de la marque. « Nous avons organisé une action dans l’horeca, dans près de 1.000 cafés, durant laquelle les clients pouvaient gagner une paire de lunettes de soleil en commandant une Rodenbach », nous explique Robberecht. « Nous poursuivons cette action à la côte en distribuant ces lunettes au Rodenbach Beach Bar ainsi que dans cinq autres cafés. Esso viert F1-Red Bull-partnership met spaaractie Esso is sinds enkele maanden partner van het Red Bull Racing F1-team en viert dat in de Benelux met een spaaractie voor Red Bull Racing-items (zoals sporttas- sen, mokken, caps....). Klanten krijgen per aankoopschijf van tien euro een zegel en voor tien zegels zijn Red Bull Racing-artikelen met grote korting (tot 70%) te krijgen. De actie is niet specifiek opgezet met het oog op de F1- Grand Prix van België die op 27 augustus op Francor- champs verreden werd. Ann Rombouts, bij Esso verantwoordelijke voor de Bene- lux-marketingcommunicatie, zegt dat de promotie in de eerste plaats Esso’s partnerschap met Red Bull Racing onder de aandacht wil brengen en de klant daarvan wil laten meegenieten. “Maar het is wel zo dat we in de week voor de GP nog extra festiviteiten doen. Zo geven we in die week dubbele zegels per aankoopschijf van 10 euro,” aldus Ann Rombouts. Delhaize heeft van begin juni tot 30 augustus een grote spaaractie gevoerd waarmee men op een ludieke wijze kinderen wilde stimuleren in aanraking te komen met groenten en fruit. De spaaractie was opgezet rond speciaal daarvoor ontwikkelde ‘characters’, VitaMinis. Klanten van Delhaize kregen per aankoopschijf van 20 euro een VitaMini-zakje met daarin een spaarzegel voor knuffels, twee speelkaarten en twee stickers voor het - gratis - verzamelalbum. Bovendien werden bij ‘deelnemende produc- ten’ extra zakjes aangeboden. Woordvoerder Roel Dekelver zei dat de actie paste in de strategie van de retailketen gericht op groenten en fruit en op gezinnen met jonge kinderen. Delhaize wilde op een speelse wijze betere eetpatronen ontwikkelen. In het verzamelalbumwas ook een spel opgenomen dat gespeeld kan worden met de kaarten die in de zakjes zitten. Volgens Dekelver was het verzamelalbum het perfecte vakantieboek. Met de zegels konden de klanten sparen voor VitaMini-knuffels (in de vorm van groenten en fruit). Een volle spaarkaart (20 zegels) gaf recht op een knuffel voor 3,99 euro. De knuf- fels waren ook los te koop voor 12,99 euro. In totaal waren er acht verschillende charac- ters. De spaaractie was opgezet in samenwerking met het Nederlandse TCC Global. Delhaize’s spaaractie rond gezonde voeding

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5