PromZ.be 04-2017

6 promobiss 4/2017 Image Wear & Gifts is een fusie aangegaan met het Nederlandse Keiretsu Europe. Onder de naam Keiretsu Belgium, gevestigd in regio Antwerpen, zal Hugo Hauspie als managing director de honneurs waarnemen. Image Wear & Gifts kende een aanzienlijke groei, maar zocht naar versterking in de structuur om klanten geheel te kunnen ontzorgen. Er was bijvoorbeeld ook veel vraag vanuit de opdrachtgevers naar webshops en fulfilment. Hier heeft Keiretsu Europe al een groot track-record in opgebouwd. “Keiretsu Europe zocht een kan- toor met vast aanspreekpunt voor haar klanten in België,” aldus Hugo Hauspie, die zeventien jaar geleden Image Wear opstartte. De logistiek en fulfilment wordt voorlopig nog vanuit Nederland (Rotterdam) verzorgd om te kunnen profiteren van schaalvoordeel. Keiretsu Europe heeft een veel bredere positionering. Het beschikt over een eigen creatieve studio met graphic- en industrial designers, marketing- en communicatie strategen en web professionals, zodat men snel en doeltreffend kan handelen. Image Wear & Gifts was de eerste tien jaar gespecialiseerd in promotioneel textiel - vandaar de naam - maar nam daarna ook relatiegeschenken en promotionele artikelen in het aanbod op. Hugo Hauspie heeft naast jarenlange kennis van relatiegeschenken en premiums veel ervaring in promotionele acties en loyaliteitsprogramma’s. Fusie Image Wear en Keiretsu Europe Tom Liveyns naar Special Things Tom Liveyns (32) is als verant- woordelijke voor de marketing- communicatie en het grafisch ontwerp in dienst getreden van Special Things. Liveyns werkte tot twee jaar geleden al bij Special Things en keert na ervaring opgedaan te hebben in een grafisch bureau zo terug naar de sector van de product media. Hij studeerde journalistiek aan de HAM in Mechelen en deed daarna Grafisch Ontwerp in avondschool. Promo-Biss, nr. 30   november 2017/novembre 2017   jaargang/année 8 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/Magazine trimestriel des produits promotionnels et cadeaux d’affaires een uitgave van/une publication de: Het Portaal Uitgevers BV ( www.hetportaal.com) in samen- werking met/en collaboration avec la BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www. bapp.be) verschijnt vier keer per jaar/paraît 4 fois par an: februari, mei, september, november/février, mai, septembre, novembre hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee, T 016 23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promobiss.be redactionele bijdragen/contributions rédactionnelles: Ad van Poppel, Herman Tieland regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer, Nederland, T 00 31 75 647 57 47 . Contact: Meryem Karakus (Meryem.karakus@hetportaal.com ), Arjan Woortman (Arjan.Woortman@hetportaal.com) , John-Michael Swaab (John.Swaab@hetportaal.com ) verantwoordelijke uitgever/éditeur responsable: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee klantenservice advertising/service clientèle advertising: Monique Zijlstra (traffic@hetportaal.com ) gratis voor leden van de BAPP/gratuit pour les membres de BAPP abonnementsprijs/prix d’abonnement: € 22,50 per jaar/par an Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever / Aucun extrait de cette publication ne peut être reproduit ni diffusé sous quelque forme que ce soit, sans l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur www.promobiss.be Pop-up store STIB/MIVB avec product media personnalisés En collaboration avec MCS Kick & Rush, la STIB/ MIVB a aménagé pendant une semaine en octobre un magasin éphémère dans l’ancien site Star- bucks au cœur de la station de métro Rogier. On y trouve non seulement les articles STIB/MIVB « classiques » mais il est également possible d’y faire imprimer sur place des sacs et T-shirts via print on demand. « Si vous fêtez vos 40 ans par exemple, vous pou- vez faire imprimer le logo de la ligne 40 » précise Thibaut Fontaine, CEO de MCS Kick & Rush. Un T-shirt ordinaire avec une impression de la STIB/ MIVB (par exemple le plan des lignes du métro) coûte 20 euros. Un T-shirt personnalisé revient à 25 euros. En vue des fêtes de fin d’année, MCS Kick & Rush prévoit également de commercialiser des flight cases qui seront disponibles aussi bien dans la boutique en ligne que dans le prochain magasin éphémère avec des impressions de la STIB/MIVB (également sous forme de print on demand). N ews

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5