PromZ.be 01-2018

10 digde tijdens de twee vorige edities ook in de top drie (twee keer zilver). Het bedrijf doet veel voor het vak en is ook actief op het vlak van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. M agnus de challenger Voor de eerste maal was er een challengers-categorie. Naast de gevestigde waarden in de sector wilde Promo-Biss/PromZ.be met deze categorie nieuwe, innovatieve, jonge en dynamische bedrij- ven (de ‘Challengers’) belonen. De eerste winnaar van deze prijs is Magnus Business Gifts geworden. Het lijkt op het eerste zicht een vreemde keuze. Het bedrijf bestaat immers al vijftig jaar. Maar PMA A wards vijf jaar geleden nam Ann Magnus het roer van het familiebedrijf in handen. Niet om dezelfde koers aan te houden maar om een eigen, eigenzinnige weg in te slaan. Het bedrijf denkt volgens de jury anders dan andere en valt ook op door de nadruk op groen en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Vorig jaar kreeg Magnus Business Gifts al een eervolle vermelding. Ann Magnus zegt niet verwacht te hebben goud te zullen winnen. “Ik ben opgebracht met het idee van meedoen is belangrijker dan winnen en als je dan wint, dan overvalt je dat toch. Het is een pluim op onze hoed,” zegt zij. “Toen we genomineerd waren als chal- lenger was mijn eerste gedachte ‘waarom challenger?’. Maar toen ik het nog eens las, dacht ik: ‘dat klopt wel’. We hebben immers De challengers: Magnus Business Gifts

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5