PromZ.be 01-2018
12 E n B ref Gagnants. Pasco Gifts et Magnus Business Gifts sont les gagnants de la troisième édition du Product Media Advisor of the Year 2017, une initiative de Promo-Biss/PromZ.be et de la BAPP. Pasco Gifts. Pasco Gift a décroché le prix de Product Media Advisor of the Year 2017 en raison de son approche humaine (le client y est en point de mire) et de la mentalité de l’entreprise, toujours avide d’apprendre. Elle obtient d’excellents résultats aussi bien offline qu’online (multichannel) et fait preuve d’amour et de passion envers le métier. Pasco Gifts se démarque en outre par sa réactivité. Magnus. Pour la première fois, une catégorie « challengers » avait été prévue. Les initiateurs souhaitaient ainsi récompenser les entreprises nouvelles, jeunes, innovantes et dynamiques (les « Challengers »). Le premier vainqueur de ce prix est Magnus Business Gifts. Il y a cinq ans, la direction de l’entreprise est passée aux mains de la seconde génération qui a opté pour un cours bien défini. Elle se distingue en outre par l’accent mis sur l’écologie et la responsabilité sociétale des entreprises. Argent et bronze. Gemaco a décroché l’argent. Pronel et Van Bavel Enjoy Giving se sont partagé le bronze ex-aequo. Dans la catégorie des « challengers », l’award d’argent a été décerné à Sky-O et le bronze ex-aequo également à Square Nuts et Amahé. De genomineerden Twee keer acht bedrijven waren voor deze derde editie van de Product Media Advisor of the Year genomineerd. In de categorie ‘Product Media Advisor of the Year’ waren dat: Gemaco, MCS Kick & Rush, Mondial Gifts, Pasco Gifts, Pronel, Rivanco, Smidt-Imex en Van Bavel Enjoy Giving. De genomineerden voor de Product Media Advisor of the Year Challenger-award waren Allchim-Goed Gedrukt, Amahé, Fenix, I-Defix, LX Concept, Magnum Business Gifts, Square Nuts en Sky-O. Jury De vakjury bestond uit Jill Pans (New Wave), Serge Mertens (PF Concept), Erich Cormann (BAPP), Jean Renaux (Carry On), Jackie Weyts (Group Joos), John Swaab (uitgeverij Het Portaal) en Ad van Poppel (hoofdredacteur Promo-Biss/PromZ.be). De jury nomineerde in elke categorie acht bedrijven. Op basis van die lijst brachten ook de eindklanten en de leveranciers van de product media adviseurs hun stem uit. en bestaande klanten zijn verder gegroeid. Zij dagen ons ook uit. Bijvoorbeeld als het gaat om het aanbieden van eco-producten. En ik ben zelf ook een uitdager. Ik daag leveranciers uit om verder te gaan, om achter hun producten te staan, om meer info over maatschappelijk verantwoord ondernemen te geven. Maatschap- pelijk verantwoord ondernemen wordt ook belangrijker. Dat is de toekomst. We moeten onze branche daar bewust van maken, zodat een product geen trash-away is maar een give-away.” Z ilver en brons Het zilver was voor Sky-O, ook een bedrijf dat al eerder tot de laureaten behoorde (derde in 2016). Sky-O (met de slogan ‘going ga ga for gadgets’ als Leitmotiv) wordt geleid door Bert Anthonis- sen, Frédéric Tenret en Tom Enthoven. Het bedrijf groeit sterk, is enthousiast en vecht voor de sector. Pro-actief, ethisch, duurzaam en verantwoordelijk zijn steekwoorden. Ook bij de challengers was er een ex-aequo voor het brons: Square Nuts en Amahé. Square Nuts is een jong bedrijf (gestart in 2013) met jonge mensen aan het stuur maar met op de achtergrond een familiebedrijf dat het klappen van de zweep kent op het vlak van promotioneel textiel. Amahé, geleid door Maxime Goldschmidt, is een opvallend buiten- beentje in de sector. Amahé is de laatste jaren opvallend actief als promotor van product media en toont zich daarin volgens de jury als een bedrijf dat vernieuwend bezig is en out of the box denkt. iets helemaal anders van het bedrijf gemaakt.” 2017 is voor Magnus Business Gifts goed geweest: het boekjaar sluit af in maart, maar in december passeerde men al de omzet van het vorige boekjaar. “Er zijn veel nieuwe klanten bijgekomen PMA A wards
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5