PromZ.be 01-2018

22 P elckmans U itgevers Pelckmans Uitgevers viel op de recente Boekenbeurs in Antwer- pen op met een stand waarop alle medewerkers een zwarte polo droegen met daarop geborduurd het groene logo van het bedrijf. “Pelckmans staat voor kwaliteit en professionaliteit en we zijn van mening dat je dat moet doortrekken in alles wat je merk uitstraalt. De Boekenbeurs was voor ons hét moment om ons merk uit te dragen en dan moet elk detail in orde zijn, ook onze kleding. We hebben veel leuke reacties gehad, omdat we inderdaad allemaal hetzelfde droegen. Je maakt daarmee ook duidelijk: dit zijn de mensen van Pelckmans mocht je iets willen vragen. Het heeft een professionele uitstraling,” zegt Liesbeth Janssen, e-commerce & digital manager bij Pelckmans Uitgevers. De uitgeverij heeft een goede honderd mensen in dienst en deed intern ook aan passessies om zo voor het personeel de juiste maat aan te kopen. Men werkte voor de ‘aankleding’ van het personeel samen met Carron Promotions uit Deurne. “Het is belangrijk een product van goede kwaliteit te hebben (Slazenger) en een goede partner. Het logo van ons is niet zo gemakkelijk om in zeefdruk uit te voeren. Vandaar dat het geborduurd is. Je hebt daarom ook mensen nodig die weten welke technieken ze kunnen toepas- sen,” aldus Janssen. Belangrijk was ook dat die partner snel kon werken. “We hebben ons best gedaan, maar we waren beperkt in tijd. Dan moet je leverancier in die beperkte periode ook kwaliteit kunnen leveren.” F landers M ake Flanders Make is het strategisch onderzoekscentrum voor de maak- industrie en telt vandaag meer dan honderd medewerkers gespreid over de vestigingen in Lommel en in Leuven. De CEO van Flanders Make, Dirk Torfs, klopte eind vorig jaar aan bij Dries Hollebekkers, de communication & event officer, met de vraag naar een goede jas met het bedrijfslogo voor alle medewerkers. Bij het bedrijf waar Torfs eerder werkte, had men ook een jas en hij toonde die als voorbeeld. “Ik ben daarmee aan de slag gegaan,” aldus Dries Hollebekkers, “en heb enkele leveranciers daarover aangesproken, onder wie onze vaste leverancier. Ik heb ook gevraagd naar enkele gelijkaardige modellen. Er waren er die wind- en waterbestendig, maar niet waterdicht waren. We wilden echt een goed model, een fatsoenlijke jas. Onze vaste leverancier kwam uiteindelijk met het merk Harvest Coventry en daarmee zijn we doorgegaan.” Focus textiel Uitstraling staat voorop Flanders Make, bpost, uitgeverij Pelckmans en KBC Bank & Verzekering vertellen hoe ze als bedrijf promotioneel textiel inzetten. De jas wordt effectief gedragen. Zo werken we ook aan het verhogen van de naamsbekendheid

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5