PromZ.be 01-2018

4 B este L ezers , C hers lecteurs , Voor de trouwe lezers van dit blad is het wellicht even opkijken: na bijna acht jaar is de titel Promo-Biss van de voorpagina verdwenen. Voortaan heet dit vakblad over promotionele producten en business gifts PromZ.be. Dat is dezelfde titel als het zusterblad in Nederland dat al sinds 2000 door Het Por- taal wordt uitgegeven. Het Portaal denkt internationaal en dan is het logisch een eenduidige naam over de grenzen heen te gebruiken. Waar het zowel in ons land, als in Nederland en in de rest van Europa om gaat, is het benadrukken van promotionele producten (ook wel product media of tastbare reclame) als een belangrijk element in de marketing mix. Ze zijn geen item die als laatste nog even erbij genomen worden. Promotionele produc- ten maken, zeker in een periode van steeds meer online-communicatie, een merknaam en een logo tastbaar en leggen die letterlijk in de handen van de consument. Het is ‘lijfelijke’ reclame, want ook promotioneel textiel vormt een belangrijk ‘medium’ om zoals u verder in dit nummer kunt lezen een merknaam of logo uit te dragen.
Ten slotte: in juni heeft het wereldkampi- oenschap voetbal plaats in Rusland. Een evenement waar veel landgenoten voor de Rode Duivels zullen supporteren. Dat is ook een goed moment om met product media een extra toegevoegde waarde voor een merk te creëren. Maar ook hier geldt dat het niet even ‘erbij genomen’ mag worden en er een goede strategie achter moet zitten. Les fidèles lecteurs de ce magazine ont sans doute été un peu étonnés, après huit ans, de voir disparaître le titre Promo-Biss de la couverture de leur pério- dique préféré. Désormais notre publication, destinée aux professionnels des produits promotionnels et des cadeaux d’affaires, portera le nom de PromZ. be, qui est la même dénomination que notre magazine frère aux Pays-Bas, publié depuis l’an 2000 par « Het Portaal ». La vision de “Het Portaal” est internationale, et il est donc logique d’utiliser une dénomination unique qui pourra être utilisée dans différents pays. L’objectif, autant dans notre pays qu’aux Pays-Bas et dans le reste de l’Europe, est de promouvoir les produits promotionnels en tant qu’éléments essentiels d’une politique globale de marketing. L’utilisation de produits promotionnels, surtout à l’heure actuelle où la communication en ligne devient de plus en plus importante, permet de rendre palpable une marque et un logo et de littéralement les mettre entre les mains des consommateurs. Il s’agit d’une réclame « physique » car les textiles promotionnels par exemple sont un médium très important, comme vous pourrez le découvrir plus loin dans cette publication, dans la présentation des moyens de promotion d’une marque ou d’un logo. En conclusion, en juin prochain aura lieu le championnat du monde de football en Russie avec les Diables Rouges. Ce sera le moment idéal de créer une valeur ajoutée à votre marque en utilisant les product media. AD VAN POPPEL HOOFDREDACTEUR/ RÉDACTEUR EN CHEF

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