PromZ.be 01-2018
6 PromZ.be, nr. 31 maart 2018/mars 2018 jaargang/année 8 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/magazine trimestrielle des produits promotionnels et cadeaux d’affaires een uitgave van/une publication de: Het Portaal Uitgevers BV (www.hetportaal.com ) in samenwerking met/en collaboration avec la BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt vier keer per jaar/paraît 4 fois par an: maart, mei, september, november/mars, mai, septembre, novembre hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee, T 016 23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promobiss.be regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer, Nederland, T 00 31 75 647 57 47. Contact: Meryem Karakus (Meryem.Karakus@hetportaal.com) , Arjan Woortman (Arjan.Woortman@hetportaal.com) , John-Michael Swaab (John.Swaab@hetportaal.com ) verantwoordelijke uitgever/éditeur responsable: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee klantenservice advertising/service clientèle advertising: Monique Zijlstra-Brandt (traffic@hetportaal.com ) gratis voor leden van de BAPP/gratuit pous les membres de BAPP abonnementsprijs/prix d’abonnement: € 22,50 per jaar/par an www.promz.be Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever / Aucun extrait de cette publication ne peut pas être reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit, sans l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur. Promo-Biss wordt PromZ.be Promo-Biss, het Belgische vakblad voor promotionele artikelen en business gifts (product media), verschijnt voortaan onder de naam PromZ.be. De naam PromZ gebruikt uitgever Het Portaal al sinds 2000 in Nederland. Onder het merk PromZ ressorteren magazines, online-newsletters, websites en vakbeurzen. Het Portaal heeft in het vakgebied van pro- duct media internationale ambities en daarom is het strategisch interessant overal onder dezelfde naam te opereren. “Dat geeft eenduidigheid in de markt,” aldus John Michael Swaab van Het Portaal. “We willen als uitgever dat product media of, zoals we het ook noemen, tastbare reclame hoog op de agenda komt bij de bedrijven, de eindklanten. We streven ernaar dat product media bij hen vanaf het begin van een campagne mee- genomen worden in de marketing mix en niet achteraf als een ‘o-ja’tje’ komen,” aldus Swaab. Het Portaal zette in 2000 PromZ in de markt. In 2012 startte Het Portaal een samenwerking met de Belgian Association of Promotional Products voor de uitgave van het magazine Promo-Biss. Dat werd tot dan toe door de BAPP zelf uitge- geven. John Michael Swaab zegt dat Het Portaal dit jaar nog activiteiten wil opstarten in Zweden en Denemarken. Het gaat dan om online-media en vakbeurzen op het domein van tastbare reclame. N ews MCS-Kick & Rush s’est montré actif ces derniers mois dans le domaine des acquisitions. À l’automne 2017 en effet, l’entreprise a racheté une majorité des actions de BelgoSweet, spécialisé dans les articles promotionnels du secteur food. Et au début de cette année, elle a repris Oscar Gift. L’initiative de la reprise de BelgoSweet a émané de Guy Desseaux, qui avait créé cette société il y a dix ans. Depuis lors, il a également fondé PaperMints. be. PaperMints n’a pas été concerné par la reprise. « Je suis âgé de 69 ans et la gestion de deux entreprises devenait un peu trop lourde », » explique Guy Desseaux. Thibaut Fontaine, CEO de MCS-Kick & Rush, précise que BelgoSweet conserve son nom et développera des activités de marketing propres. MCS-Kick & Rush a repris le personnel de BelgoSweet. Oscar Gift a été fondé en 2000 par Tanguy de Thysebaert. Il fera partie de l’équipe de MCS-Kick & Rush en tant que partenaire et actionnaire. À propos de ces deux reprises, Thibaut Fontaine explique : « Cela fait un bout de temps déjà que nous nous connaissons. Nous avons discuté de possibilités de croissance. La reprise de BelgoSweet nous a fourni de nombreux nouveaux contacts. Nos clients demandent également davantage en matière d’applications numériques et de fulfilment. Il s’agit d’une situation win-win pour les deux entreprises. » BelgoSweet et Oscar Gift sous la bannière de MCS-Kick & Rush
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5