PromZ.be 01-2018

8 D e speciale Belgische avond van de Belgian Association of Promotional Products tijdens de tweede dag van de PSI, de internationale vakbeurs voor promotionele artikelen en business gifts. Niet zomaar gewoon een drink na afloop van de eerste beursdag, maar ook de uitreiking van de Product Media Advisor of the Year Award 2017. Voor Pasco Gifts uit Aalst en voor Magnus Business Gifts uit Vil- voorde was er deze keer goud weggelegd in de categorie Product Media Advisor of the Year respectievelijk Product Media Advisor Challenger Award. P asco ’ s goud Pasco Gifts kreeg de gold-award. De KMO uit Aalst bestaat sinds 2003 en wordt geleid door Ronny De Smedt en Bart Boterberg. De jury was bekoord door de menselijke aanpak (de klant staat er centraal) en de leergierige instelling van het bedrijf. Het is de laatste jaren zowel offline als online sterk bezig (multichannel) en toont liefde en passie voor het vak. Verder valt Pasco Gifts op door snel op de bal te spelen (de dag na de plaatsing van België voor het wereldkampioenschap voetbal in Rusland begin september vorig jaar was er al een e-mail rond inhakende voetbalpromoties...). Ronny De Smedt: “Het is een verrassing, toch wel. Je ziet aan alles dat je goed bezig bent, maar toch is het nog altijd een verrassing. We hadden gehoord dat we er goed voor stonden en toen brons en zilver waren geweest, begon het wel te kriebelen: ofwel is het ‘niets’ ofwel is het goud.” Pasco Gifts heeft een sterk jaar 2017 achter de rug. De Smedt: “We zijn vorig jaar heel sterk gegroeid en zijn elk kwartaal vooruit gegaan. We werken hard en proberen inventief te zijn. We doen het ook graag. Hier wordt veel plezier gemaakt en we klitten hard aan elkaar. Het is misschien een cliché, maar als je iets graag doet en je voelt je goed, dan kan er veel. Mensen bloeien dan volledig open. We geven ruimte aan initiatief. Hier zijn ook geen bazen.” Momenteelt telt Pasco Gifts acht personen. Klanten van Pasco Gifts zijn zowel multinationals als kleine KMO’s. Een deel van de klanten werkt online via de website, een deel heeft nog behoefte aan een klassieke catalogus en dan is er ook nog het ‘customise-verhaal’, zoals De Smedt zegt. “Je moet inspelen op wat de klant vraagt,” aldus De Smedt. “In eerste instantie is er het online-platform met de nieuwsbrieven en de website, waar we dagdagelijks mee bezig zijn. Er zijn ook de gerichte zaken. Je moet zaken kunnen voorstellen. Je moet daarvoor ook de goede mensen hebben. Dat haakt allemaal in elkaar.” Z ilver en brons Het zilver ging dit jaar naar Gemaco, de winnaar van de eerste editie. Gemaco is een gevestigde waarde, professioneel en een voorbeeld voor de markt. Bovendien is het onderdeel van een grote internationale organisatie en combineert het ‘global’ met ‘local’. Voor het brons was er deze maal een ex-aequo: Pronel en Van Bavel Enjoy Giving, beide ‘regulars’ in de nog jonge geschiedenis van de prijs als het om eremetaal gaat. De jury noemt Pronel een correcte en betrouwbare partner. Pronel zet al dertig jaar klant- tevredenheid centraal. Van Bavel Enjoy Giving is ook een vaste waarde in de Belgische wereld van product media. Van Bavel ein- PMA Awards And the winners are... Pasco en Magnus Pasco Gifts en Magnus Business Gifts zijn de winnaars van de derde editie van Product Media Advisor of the Year, een initiatief van Promo-Biss/PromZ.be en de BAPP. Toen brons en zilver waren geweest, begon het wel te kriebelen

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5