PromZ.be 02-2018
36 H oe bent u in de business gekomen? Bert Jacobs: “Via mijn vader. Hij is dertig jaar geleden in deze sector begonnen. Hij werkte bij Unilever in Antwerpen op de reclameafdeling en is daar vervroegd gestopt. Hij is toen ‘op zichzelf’ begonnen, met een klein bureautje. Ik ben grafisch ontwerper van opleiding. Na die studie ben ik bij mijn vader begonnen. Grafisch ontwerper en pro- motionele artikelen was toen, 25 jaar geleden, een goede combina- tie. We konden zo ook grafisch werk naar ons trekken dat andere bedrijven in de sector moesten uitbesteden. We konden een ruim pakket aanbieden. Ondertussen heb ik de zaak overgenomen.” Vanwaar komt de naam? Bert Jacobs: “Toen we zo’n vijf jaar geleden naar ons huidige pand verhuisden, hebben we de naam veranderd. Daarvoor heette het bedrijf BEVE, maar na die verhuizing paste die naam niet meer bij de uitstraling. We hebben lang gezocht naar een naam en Gizmo is wat speels. We willen een jonge, frisse uitstraling ook doortrek- ken naar onze producten. Gizmo is een klein elektronisch gadget in het Engels. En Gifts & More houdt in dat we niet alleen gifts doen, maar ook textiel, drukwerk en buitenreclame.” Wat is het sterke punt van u voor de adverteerder? Bert Jacobs: “Onze snelheid en onze relatie met klanten. Veel klan- ten die eerder bij grote bedrijven zaten, komen naar ons. We zijn hier met twee (naast Bert Jacobs ook Tim Van Gils) en we pakken alles aan. Als je 10 T-shirts nodig hebt, dan zeggen we ja. De grote bedrijven in onze sector zeggen dan eerder nee. We merken ook dat snelheid belangrijk is. Er wordt heel laat beslist. Als iemand belt en zegt dat hij morgen producten nodig heeft, dan doen we dat. ...in één woord Bert Jacobs: “Flexibiliteit.” Heeft u een advies voor de adverteerders Bert Jacobs: “De moeilijkste vraag is ‘zoek eens iets tofs op’. Er zijn heel veel toffe zaken, maar vaak staat daar een budget tegenover Bert Jacobs (47) van Gizmo Gifts & More beantwoordt deze maal de klassieke vragen in de rubriek ‘Tussen pot en pint’. Gizmo Gifts & More gaat voor ‘one-stop-shopping’ in brede zin. Gizmo Gifts & More ‘We willen de lat hoger leggen’ Bert Jacobs (47) gehuwd, een zoon vrije tijd: werken in de tuin, motorrijden T ussen P ot en P int
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5