PromZ.be 03-2019

n ews T-shirts de festivals avec les marques Aldi Aldi a organisé une grande offensive marketing sur le thème « Les apporteurs de qualité ». À cet effet, les marques propres étaient placées sous les projecteurs. Et, dans la perspective des festivals de l’été, Aldi a proposé même des T-shirts avec le logo de ses propres marques de boissons rafraîchissantes et de bière (boissons éner- gétiques Golden Power, boisson fraîche River et bière Buval). « Soyez le point de mire des festivals. En juin, la saison des festivals longtemps attendue recommence. Des vêtements assortis sont indispensables », pouvait- on lire dans le dépliant de l’Aldi. Les T-shirts de festivals sont étaient disponibles dans les filiales de l’enseigne au prix de 4,99 euros. Best of Activation: product media in de prijzen Bij de jaarlijkse Best of Activation Awards - een initiatief van de organisatie van communicatiebureaus (Assocation of Communication Companies) - zijn drie cases bekroond waarin gebruik gemaakt werd van product media. ING won goud in de categorie ‘Sponsoring’ en zilver in de cate- gorie ‘Experiential engagement’ met de campagne voor de lance- ring van de Rode Duivel-mascot- te. Onderdeel van de campagne was een supporterskit mét mas- cotte voor iedereen die voor het WK voetbal van 2018 een nieuwe ING Lion-rekening opende. ING verspreidde in het kader van die actie 37.000 supporterskits. De actie was inhouse opgezet. Antwerp Giants-sponsor Play Sport (Telenet) liet voor de top- match tegen Brussel (The Night of the Giants) 1.000 van de 17.000 toeschouwers hun tic- ket verdienen. Play Sport maakte 1.000 ballen als ticket en de liefhebbers konden die bemachtigen door die te onfutselen van Antwep Giants-spelers. Binnen vier uur waren de ‘ticket- ballen’ weg. De campagne uitgevoerd door Wunderman Antwerp werd bekroond met brons in de categorie ‘Experiential Engagement & Creatives’. Kledingketen JBC kreeg zilver in de categorie ‘Shopper Marketing’ voor het T-shirt dat de Brabançonne ten gehore bracht. JBC liet in de WK-periode 50.000 shirts met een chip erin maken en verkocht die in de winkels. De actie (uitgewerkt in samenwerking met Wunderman Antwerp) leverde 16% meer traffic op en 10% meer sales. Nieuwe projectmanager bij Magnus Business Gifts Bij Magnus Busines Gifts is dit voorjaar Barbara Wuyts in dienst getreden als projectmanager voor de loyaltyprogram- ma’s. Tot voor kort was Wuyts actief in het onderwijs. Barbara Wuyts studeerde tolk-vertaler. Na haar studie startte ze bij een ver- taalbureau, “...niet als vertaler, want ze werkten met freelancers. Wel als projectmanager,” aldus Wuyts. Tijdens haar werk daar volgde ze een leraren- opleiding in avondonderwijs. Twee jaar was ze actief in het onderwijs als inte- rim. Wuyts besloot echter opnieuw in de privésector te willen gaan werken en stuitte op een vacature bij Magnus Business Gift. Op basis van dat contact kon ze starten als projectmanager. 10

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5