PromZ.be 03-2019

PromZ.live Kerstpakketten onderzoek Tijdens PromZ.live 2018 (de Nederlandse vakbeurs voor product media - een organisatie van Het Por- taal) voerde marktonderzoeksbureau One Question in opdracht van Het Portaal het Kerstpakketten onderzoek uit bij de bezoekers. Enkele resultaten • ruim de helft van de respondenten vindt dat een kerstpakket afgestemd moet kunnen worden op de leeftijd en het geslacht van de ontvanger. De waardering van zo’n pakket is beter. • 40% van de ondervraagden is géén voorstander van een keuzeconcept-formule, iets meer dan een kwart is dat wel en een derde opteert voor een combinatie van een klassiek kerstpakket en een keuzeconcept. • hoe ouder de ontvanger, hoe groter het belang van A-merken in een kerstpakket • 43% vindt duurzaamheid (inhoud en/of verpak- king) van het kerstpakket belangrijk, 25% vindt die niet belangrijk en 32%is neutraal. (zie ook www.kerstpakketleveranciers.nl ) 25

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5