PromZ.be 03-2019

T wee keer per jaar doet Burger King een grote actie voor het merk Quick in samenwerking met The Coca-Cola Company. “Quick en Coca-Cola zijn partners in fastfood en het idee is om te laten weten dat je een hamburger samen kunt nemen met een goede frisdrank. Quick is de beste hamburger in België en Coca- Cola de beste frisdrank. Vanuit marketing willen we de verkopen van het Maxi Menu laten stijgen,” zegt Thibaut Bertrand (marketing Burger Brands). De kerndoelgroep voor Quick zijn de jongeren van 16 tot 35 jaar en hun interesse ligt vooral bij de festivals. Vandaar een actie rond het thema festivals. “We zijn geen sponsor van een festival, we surfen mee op de interesse ervoor. België heeft ook de meeste festivals per inwoner in Europa.” Het meest opvallende van een festival is het toegangsarm- bandje. Dat zijn souvenirs voor degenen die naar een festival gaan en velen hebben de hele zomer een hele verzameling aan hun pols hangen. Burger King speelde daar op in: wie een Maxi Menu bestelde kreeg een ‘festival’-bandje met daarop een unieke code, de slogan ‘Eat, play, dance, repeat’ en de logo’s van Quick en Coca-Cola. Met die code kunnen de Quick-bezoekers naar de site van Quick gaan, zich aanmelden en elke week met dezelfde code meedingen naar een gratis ticket voor een festival of een gadget. De gadgets waren opblaasbare zitzakken, waterdichte tassen, bandana’s en handdoeken. Wie prijs had, kon opgeven welk Quick-restaurant hij of zij bezocht en kon die daar afhalen. Kwestie van de consumenten nog een keer terug te laten komen. “Het zijn cadeaus die aanslaan bij de festivalgangers,” aldus Thibaut Bertrand. “We hebben met ons creatief bureau (Hap- piness) gekeken wat ‘in’ is bij de jongeren, wat ze graag willen Festival van Quick & Coke Adverteerder: Burger Brands en The Coca-Cola Company Periode: 28 juni tot en met 22 augustus Partners: Happiness, Proma Europe w hy & h ow WIN JOUW FESTIVALTICKETS! BIJ AANKOOP VAN EEN MAXI MENU HANNIBAL OF BBQ BACON* wachten op jou! Met Quick & Coca-Cola zero sugar De festivals WINDMASTERNL *Tombola geldig van 28/06/2019 tot enmet 22/08/2019 in alleQuick-restaurants in België bij aankoop van eenMaxiMenuHannibal of eenMaxiMenu BBQ Bacon. Aanbod geldig zolang de voorraad strekt.Maximaal 3 festivalbandjes per persoon. Aanbod niet cumuleerbaarmet andere lopende acties. Je vindt hetwedstrijdreglement opwww.quick.be/festivals. TombolaSOB,K.B. III/42/3246694 –19/12/2017. 096_QCK_004_SummerFest_WINDMASTER_1200x800_NL.indd 1 13/06/2019 13:25 hebben.” Voor de cadeaus deed men een beroep op Proma Europe. Dat gebeurde al in november omdat die in het Verre Oosten besteld en gemaakt moesten worden en men ze op tijd in ons land wilde hebben.” Alles cadeaus en de armbandjes waren in het rood (met zwarte en witte toetsen) uitgevoerd. Dat zijn zowel de merkkleuren van Quick als van Coca-Cola Zero. In totaal stelde men tweeduizend cadeaus beschikbaar. De actie ondersteunde Quick via digitale media (Facebook, Instagram, Snappchat en You Tube) en media op het punt van verkoop (affiches, beeldschermen). Via de actie kon men ook gegevens van de klanten verzamelen (GDPR-compliant...) en ze vragen of ze de newsletter en de MyQuick- app willen hebben. De MyQuick- app laat toe om via QR-codes punten (Q Points) te sparen voor gratis producten. “Het is een 360° actie,” aldus Ber- trand. “Digitale media, point of sales en retargetting via de app.” Met het Quick/Coca Cola-armbandje konden de consumenten niet alleen de hele periode hun kans wagen, maar kregen ze op vertoon ervan bij een Maxi Menu een milkshake gratis. Op die manier beloonde Quick ook de trouwe klanten... 40

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5