PromZ.be 03-2019

bapp n ews Grensstraat 43 / Rue de la Limite 43, 1950 Kraainem, T 02/731 92 33, F 02/731 92 33, info@bapp.be , www.bapp.be BAPP vzw (Belgian Association of Promotional Products) heeft als missie de professionalisering, verdediging en promotie van de sector van de relatiegeschenken en promotieartikelen in het algemeen, en van de professionele belangen van haar statutaire leden in het bijzonder. La Belgian Association of Promotional Products A.S.B.L. (BAPP) a pour mission la professionnalisation, la défense et la promotion du secteur des cadeaux d’affaires et des articles promotionnels en général, et les intérêts professionnels de ses membres statutaires en particulier. Nieuwe website BAPP De Belgian Association of Promotional Products heeft afgelopen voor- jaar een nieuwe publiekswebsite (www.bapp.be) gelanceerd. Op de site geeft de BAPP meer informatie over de vereniging zelf, over de voordelen om met leden van de BAPP samen te werken, over product media in het algemeen (wat zijn product media, welke plaats nemen ze in in de marketing mix, wat is het voordeel van ‘tastbare reclame’?), over studies rond product media en hun effecten en over de wettelijke bepalingen waaraan voldaan moet worden als product media ingezet worden. Ook is er plaats voor newsitems uit de wereld van product media. BAPP se tourne vers l’enseignement – première initiative Dans le cadre de la diffusion de la notion de product media auprès des Hautes Ecoles et des Universités (section marketing/communication), deux conférences ont été données à l’IHECS (Institut des Hautes Etudes des Communications Sociales – section communication/journalisme). Le but de ces conférences est de sensibiliser les étudiants (futurs marketeurs, acheteurs, colla- borateurs des distributeurs), de l’impact et de l’importance du product media. “Les conféren- ces sont données avec une approche interactive autour du product media”, Erich Cormann, BAPP executive manager. “Pendant la conférence des informations ‘live’ sont encodées permettant de tirer des statistiques”. Ces données sont comparées aux statistiques nationales et inter- nationels dont disposent la BAPP” MCS Kick & Rush renforce son équipe Mcs Kick & Rush a renforcé son équipe avec l’arrivée de Yangu Mi comme Senior Project Manager. Yangu Mi, fort d’une expérience de plus de 20 ans dans la gestion de projets au niveau international, est en charge principa- lement du développement des Goodies Stores On-line. Amahé a déménagé Amahé a quitté ses bureaux rue de Winée et est à présent installé Rue Namur-Perwez 36 à 5080 Villes-lez-Heest. Ecovadis-goud voor Van Bavel Voor het derde jaar op rij heeft Van Bavel Enjoy Giving Ecovadis-goud behaald. Ecovadis is een MVO analyse-systeem voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, dat 21 criteria over vier thema’s (milieu, eerlijke arbeidspraktijken, ethiek/eerlijke zakelijke praktijken en supply chain) dekt. Jean Renaux (CarryOn) nieuw bestuurslid BAPP Tijdens de algemene vergadering van de BAPP dit voorjaar is Jean Renaux (62), CEO van CarryOn, toegetreden tot het bestuur van de vereniging. Het is de eerste maal dat hij deel uit- maakt van het bestuur. Hij behoorde tot de eerste leden van de BAPP sinds de start van associatie in 2000. Jean Renaux is al 32 jaar actief in de sector van product media, waarvan 25 jaar bij CarryOn. Renaux werd als leverancier van pro- duct media gevraagd om bestuurslid van de BAPP te worden. De BAPP verenigt zowel distributeurs als leve- ranciers. “Ik wil mee helpen om van de BAPP een instrument te maken waarmee de distributeurs hun werk kunnen verbeteren en waarmee startende ondernemingen hun weg vinden in onze sector,” aldus Jean Renaux. “De BAPP moet een label worden dat door de distributeurs ook gebruikt kan worden naar de eindklanten. Het is ons streefdoel de komende twee, drie jaar professioneel over te komen als BAPP. De eindklant moet weten dat hij bij een distributeur aangesloten bij de BAPP in goede handen is.” 42

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5