PromZ.be 03-2018
34 R eisagentschap Atlas Reizen (met vestigingen in Antwer- pen en Waregem actief in het hogere segment in de reismarkt) biedt zijn klanten voor de reis altijd iets extra’s. “We zijn geen traditioneel reisbureau, maar een ‘reisont- werper’ en werken op maat,” zegt Wiet Proesmans van Atlas Reizen. “We geven onze klanten hun reisdocumenten en doen daarbij ook aan ‘branding’. Ze krijgen een gepersonaliseerd boekje op A5-formaat met daarin hun reisschema. We steken de vliegtuigtickets erbij met ons logo. We geven kofferlabels met ons logo. Zo zijn ze herkenbaar als klant van ons, niet alleen voor de andere reizigers maar ook voor het personeel van de hotels waar ze verblijven. We hadden het idee om de klanten ons eveneens ‘tegen te laten komen’ tijdens de reis om zo nog het merk te versterken.” Op dat moment kwam bij Atlas Reizen het spel Passaportas in beeld. De eigenaar van het reisbureau kende de bedenker van dat bordspel, Joris Van Derbeken (Jorta BVBA uit Antwerpen). Pas- saportas is een spel rond reizen en kwam in november vorig jaar op de markt. Van Derbeken is marketeer van opleiding (hij deed Toegepaste Economische Wetenschappen aan de Universiteit van Antwerpen), werkte in het begin van zijn carrière bij Douwe Egberts en ging tegen het einde van de vorige eeuw met zijn vrouw in de verhuur van appartementen. Daarnaast ontwikkelde hij spelletjes, onder andere vijftien jaar geleden Passaporta. In die periode was internet nog niet zo ver ontwikkeld en bleef het ontwerp in de kast. Nu het internet verder geëvolueerd is en ook kleinere bedrijven kansen biedt, bracht hij Passaporta op de markt. O pvouwbaar Het concept van Passaporta is om in een vintage-setting (de jaren vijftig) een DC3 van werelddeel naar werelddeel te laten reizen en onderweg passagiers mee te nemen. Uitgevouwen is het bordspel een wereldkaart. Maar het vliegtuig is te klein voor alle passagiers en met douane-kaarten in het spel kunnen de tegenstanders elkaar uit het vliegtuig krijgen. Een extra gimmick is dat de kaartjes met passagiers gepersonaliseerd kunnen worden: de kopers kunnen hun foto’s opladen en krijgen die dan geprint op spelkaartjes terug. Het spel is voor 2 tot 6 personen en is in de winkel verkrijgbaar voor Case Atlas Reizen: spel versterkt het merk Reisagentschap Atlas Reizen wilde de klanten bij de reisdocumenten ook een cadeau doen om zo de ‘branding’ te versterken. Men ging daarvoor in zee met Jorta BVBA dat eind 2017 het bordspel Passaportas uitbracht.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5