PromZ.be 03-2018

35 39 euro. Met dat spel mikt men ook op eindejaarsgeschenken en kerstpakketten. Van Derbeken wijst er op dat gezelschapsspelen in deze digitale tijden weer in zijn en dat er een ‘double digit’-groei is. Het idee was ook om een kleinere versie uit te brengen: een opvouwbaar spel voor 2 tot 3 personen dat in plaats van drie kwartier twintig tot vijfentwintig minuten duurt. “De dynamiek van het spel is hetzelfde,” aldus Van Derbeken. Dat kleinere spel leent zich ook voor het inzetten als promotioneel artikel. Dat is ook de versie die Atlas Reizen koos. Het ‘grote’ spel had immers enkele onpraktische kanten als het promotioneel ingezet zou worden. Budgettair was het minder interessant, niet alleen in aankoop maar ook wat het versturen betreft (als pakket). Zo’n doos past niet in de brievenbus én er moet dus wel iemand thuis zijn. De kleine versie is goedkoper en praktischer. Wiet Proesmans: “We sturen de documenten per post op in een C5-enveloppe. Het spel is ook A5 en past in die enveloppe.” 
P ersonaliseren En omdat het samen met de reisdocumenten verstuurd wordt, gaat het spel ook mee tijdens die reis. Op die manier bereikt men de merkversterking tijdens de reis - naast het bieden van een toffe ervaring. Het voordeel van de ‘mini-versie’ is dat die te personalise- ren is. Aan de buitenzijde is het logo van Atlas-reizen meegedrukt. Dat logo komt ook aan de binnenzijde terug. Voor Jorta en voor Atlas Reizen is het mini-spel een marketing-instrument. De reizigers spelen het spel en krijgen zo wellicht zin om de doos-versie aan te kopen. Voor Atlas Reizen is het ook een manier om prospecten te interesseren. “Via onze klanten en het spel leren anderen ons kennen op een kwalitatieve manier,” zegt Proesmans. “We willen dat mensen ons tegenkomen via gelijkgestemden.” Het idee was ook om een kleinere versie uit te brengen die zich ook leent als promotioneel artikel Wiet Proesmans (Atlas Reizen) en Joris Van Derbeken (Jorta): spel als merkbouwer

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5