PromZ.be 03-2018

42 BAPP op Sign2Com De BAPP neemt op 16, 17 en18 september aanstaande deel Sign2Com, de tweejaarlijkse beurs over visuele communi- catie in Kortrijk (Kortrijk Xpo) . Met die deelname wil de fede- ratie in contact komen met eindklanten nu er dit jaar en ook volgend jaar de vakbeurs PromGifts niet georganiseerd. Sign2Com trok bij eerdere edi- ties 3.000 à 4.000 bezoekers. Mondial Gifts: zilver van EcoVadis Mondial Gifts heeft voor dit jaar opnieuw een Silver Recog- nition Level van EcoVadis behaald voor de inzet van het bedrijf rond Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. De EcoVadis-methodologie is gebaseerd op zorg voor het milieu, eerlijke arbeidspraktij- ken, ethiek in het zakelijk han- delen en de toeleveringsketen. BAPP N ews BAPP: promotie voor product media in het onderwijs De BAPP heeft een project opgestart om gast- colleges over product media te geven aan de marketingrichtingen van de hogescholen in ons land. “Niet iedereen kent onze sector,” aldus BAPP-bestuurslid Axel Debruyne tijdens de Algemene Vergadering van de BAPP in juni van dit jaar. Onbekend maakt onbemind en dat geldt ook voor product media. “We den- ken er al enige tijd over hoe we dat kunnen verbeteren. Gastcolleges zijn een mogelijke oplossing. De studenten van vandaag zijn immers de klanten en de medewerkers van morgen,” zei Debruyne. De BAPP zal een brief naar alle hogescholen sturen met het aanbod van gastcolleges. De BAPP vraagt daarbij ook de medewerking van de leden om die gastcolleges te geven en zo studenten enthousiast te maken voor de sector van product media. Er is daarvoor een basis powerpoint-presentatie beschikbaar (geïnspireerd op de presentatie van de Franse sectorvereniging). Daarnaast wil de BAPP studenten stageplaatsen aanbieden en ook studenten aanspo- ren een thesis over product media te maken. Daarvoor zoekt men nu stageplaatsen en ook stage- en thesisbegeleiders. Grensstraat 43 / Rue de la Limite 43, 1950 Kraainem T 02/731 92 33 F 02/731 92 33 info@bapp.be www.bapp.be BAPP vzw (Belgian Association of Promotional Products) heeft als mis- sie de professionalisering, verdedi- ging en promotie van de sector van de relatiegeschenken en promotie- artikelen in het algemeen, en van de professionele belangen van haar statutaire leden in het bijzonder. La Belgian Association of Promotio- nal Products A.S.B.L. (BAPP) a pour mission la professionnalisation, la défense et la promotion du secteur des cadeaux d’affaires et des articles promotionnels en général, et les inté- rêts professionnels de ses membres statutaires en particulier. La société britannique Supremia aux mains de Gemaco Gemaco a récemment racheté la société bri- tannique Supremia. La reprise de Supremia permet à Gemaco d’accroître sa présence en Asie de même qu’en Amérique du Nord et du Sud. Une expansion dans ces parties du monde constituait l’un des objectifs de Gemaco lorsque le fonds d’investissement allemand Capiton est entré dans le capital de la société malinoise au début de l’année 2017. Fondée en 1981, Supre- mia travaille pour des clients internationaux tels Unilever Diageo et AB-Inbev (ce dernier est également client de Gemaco) et réalise un chiffre d’affaires de près de 60 millions d’euros. BAPP logo opgefrist De BAPP heeft het logo dat al sinds de start van de federatie in 2000 gebruikt wordt, opgefrist. Het grijs en bordeauxrood werd saai bevonden. Er is nu een logo ontwikkeld met meerdere kleuren. Cessation des activités chez TailorDrink TailorDrink a annoncé vouloir mettre un terme à ses activités. Lorsque nous avons contacté les fondateurs, ils ont fait savoir à PromZ qu’ils allaient se focaliser sur d’autres projets. TailorDrink était actif dans la niche des boissons personnalisées. Il y a cependant encore des contacts avec d’éventuels repreneurs des activités. Alex Debruyne: gastcolleges

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5