PromZ.be 03-2018

46 Hoe bent u in de business gekomen? Patrick Notteboom: “Ik heb na een studie talen en marketing mijn carrière altijd in marketing en sales doorgebracht. Ik zit al behoorlijk lang in deze business: in 1985 ben ik gestart in de tex- tielsector bij een bedrijf dat stoffen maakte, verfde en bedrukte voor de confectie-industrie (voor bedrijven als Marks & Spencer, Oillily, La Fuma...). In 1990 ben ik bij Hanes Europe terechtgeko- men als marketing & sales services manager en ben daar geëindigd als general manager Benelux. We hadden klanten in de industrie (zeefdrukkers, distributeurs van promotionele artikelen) en in de retail. Het was de tijd dat de producten van Hanes nog in de VS werden gemaakt. Ik was ook verantwoordelijk voor de productont- wikkeling van T-shirts en ging naar de States om daar de kleuren en kwaliteiten voor Europa te bepalen. Dat heb ik een aantal jaar gedaan tot er een nieuwe uitdaging kwam in de vorm van Russell Athletics - Jerzees waar ik sales directeur was. Vervolgens ben ik naar New Diffusion in Brugge gegaan, dat gespecialiseerd was in bedrukking en borduren van promotioneel textiel. Dan ben ik bij Chanterie terecht gekomen, een confectie-atelier in werkkledij sinds 1865, waar een 40-tal mensen werkte. Dat was eind jaren negentig. Chanterie is met het atelier in België moeten stoppen omdat productie hier niet meer haalbaar was vergeleken met de import uit de lageloonlanden. Met de ervaring in al die bedrijven ben ik in 2007 Maximum Image gestart. De klanten met wie ik voordien werkte (Carrefour, Brico, Lunch Garden, Volvo, Electrabel, NMBS, Panasonic, …) zorgden voor een blitzstart. In het eerste jaar haalden we al een behoorlijke omzet.” Vanwaar komt de naam? Patrick Notteboom: “De vlag dekt de lading: alles wat we doen heeft te maken met het imago van een bedrijf. Werkkledij, promo- Patrick Notteboom (60) staat sinds 2007 aan het hoofd van Maximum Image. Hij antwoordt deze keer op de ‘tussen- pot-en-pint’-vragen van PromZ.be. Patrick Notteboom (Maximum Image) : It’s all about image Patrick Notteboom (60) eigenaar en general manager Maximum Image gehuwd, drie kinderen vrije tijd: lekker eten, voetbal (zijn zoons voetballen; hij is zelf ex-eerste klasse- speler en voorzitter van KFC Moerbeke) T ussen P ot en P int

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5