PromZ.be 03-2018

48 tionele artikelen, relatiegeschenken en gifts, signs (visuele reclame zoals vlaggen, belettering)... We zijn op dat vlak een one-stop-shop dat alles doet voor het imago. Vandaar ‘image’. En we halen er voor de klant het maximum uit. Dus ‘Maximum Image’.” Wat is het sterke punt van u voor de adverteerder? Patrick Notteboom: “Onze sterke punten zijn dat je hier alles onder één dak vindt, dat er grafische ondersteuning is van een creatief team (we hebben onder andere de WK-campagne van Hyundai hier uitgewerkt), dat we mee zijn met de digitale evolutie (logis- tieke service, managen van de voorraad en de webshops bouwen voor klanten) en dat we full service geven. Het gaat om service, partnership en meedenken vanuit de klant.” ...in één woord Patrick Notteboom: “Klant-zijn.” Heeft u een advies voor de adverteerders? Patrick Notteboom: “Er is een mooie oude slogan van Hanes: ‘Be careful where you put your name’. Ik zou nog meer willen zeggen: ‘where and how you put your name’. Iemand komt hier voor een pen. Maar wat voor een pen? Wat gaat hij ermee doen? Is het voor een beurs? Wie komt er op die beurs? Wij zijn image marketeers, image-adviseurs. Bedrijven realiseren zich niet altijd dat alles wat ze doen hun imago beïnvloedt. Een andere slogan is ‘It’s all about image’. Welke indruk krijg je van een bedrijf, hoe zijn de medewerkers gekleed, welke uitstraling wil je bij een VIP- evenement op de voetbal?” Wat is uw visie op de toekomst en wat zijn de uitdagingen? Patrick Notteboom: “De uitdaging is sowieso datgene wat het digitale te bieden heeft. Ik kan me voorstellen dat onze klanten straks kleding via een app zullen bestellen. En dan zijn er zaken als duurzaamheid, milieu, en social welfare. Wij werken alleen met bedrijven in Azië en in Europa waarvan we weten wie de eigenaar is. We zoeken naar bedrijven met certificaten. Social welfare heeft immers ook te maken met je imago.” Wat is het leukste item dat u heeft verkocht? Waar bent u trots op? Patrick Notteboom: “Waar ik trots op ben is dat de medewerkers van Carrefour nog altijd door ons gekleed worden. Het is een enorm compliment dat we het imago van zo’n bedrijf mogen mee bepalen. Hetzelfde geldt voor Hyundai, waarvoor we de WK- en EK-campagnes van 2014, 2016 en 2018 gedaan hebben. Ik heb heel bewust géén product genoemd, want we leveren een image. Dat doen we via producten (en we zijn fier op veel van onze producten).” Op welk item van uw concullega’s bent u jaloers, waarvoor heeft u bewondering? Patrick Notteboom: “Ik kijk heel weinig naar concurrenten. Ik zie wel eens producten en evenementen van anderen, maar dan is het aan ons om zelf zoiets naar voren te brengen. ‘We try harder’, naar de slogan van Avis in de States in de vorige eeuw.” Hoe winkelt u? Pluist u folders uit? Patrick Notteboom: “Als ik winkel, kijk ik naar de kwaliteit van de bedrijfskleding, van het textiel, van de belettering. Kwaliteit is gelijk aan imago. Hoe minder de kwaliteit, hoe minder het imago. De kwaliteit van die producten bepaalt het imago. Wil je bijvoorbeeld een T-shirt dat honderd keer of dat maar tien keer gewassen en gedragen kan worden...” Image. Patrick Notteboom (60) est depuis 2007 à la tête de Maximum Image. Il répond cette fois-ci aux questions de la rubrique « entre la poire et le fromage » de PromZ. be. « Its all about image » constitue le fil rouge de son entreprise. Point fort. Selon Notteboom, le point fort de son entre- prise est le fait de tout proposer sous un seul toit et d’être en mesure d’offrir un service complet. Selon lui, « le suc- cès réside dans le service proposé, le partenariat et dans l’écoute des besoins des clients. » Conseil. Notteboom fait référence à un slogan : « Be careful where you put your name » et y ajoute « and where and how you put your name ». A tous les niveaux, c’est l’image qui prime, que ce soit à propos de durabilité, d’environnement ou de bien-être social. K ort Bedrijven realiseren zich niet altijd dat alles wat ze doen hun imago beïnvloedt T ussen P ot en P int

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5