PromZ.be 04-2018
44 ze van het bureau af te schuiven. In de stick & glides had men een note-blokje en een pen gestoken met de slogan ‘Hier groeit iets moois’ en als beeld groen groeiend gras. Voor de medewerkers die geen bureau hebben, had men deurhangers met dezelfde bood- schap. En iedereen kreeg een postkaart met een uitnodiging voor de interne aankondiging van de nieuwe naam op 20 september. Overigens, aanvankelijk wilde men een pen met een kartonnen houder geven, maar omwille van kwaliteitsredenen zag men daar van af. “We hebben daarna een andere, kwalitatievere pen geko- zen,” legt Stéphanie Deleul uit. G oodie - bag Die ‘Arvesta’-pen was één van de product media in de goodie- bag voor de medewerkers. In die papieren Arvesta-zak had men verder nog een drinkbus, een nieuwe lanyard, een notablokje en een krant ‘Arvesta Times’, alles voorzien van het nieuwe logo en de baseline ‘Experts in the field’. Voor de journalisten die aan de persconferentie deelnamen was er een tote-bag met een pen, een persmap, enkele producten en een USB-stick met de nodige Arvesta-informatie en beeldmateriaal. De goodie-bags werden pas na de bekendmaking van de nieuwe naam aan de buitenwereld aan het personeel gegeven en niet tijdens de interne mededeling. Kwestie van de nieuwe benaming niet uit te laten lekken. Men drukte de medewerkers daar op het hart niets te posten op sociale media, ook geen foto’s van de cup- cakes met het nieuwe logo. De hele operatie werd immers in het E n bref Secret. Depuis le 21 septembre, le Groupe AVEVE s’appelle Arvesta. Les articles promotionnels ont joué un rôle primordial dans la cam- pagne interne relative au changement de dénomination. L’opéra- tion a été préparée dans le plus grand secret. Toutes les personnes, internes et externes à l’entreprise, impliquées dans cette opération ont dû signer un NDA (none-disclosure agreement). Teasing. Arvesta avait déjà débuté les préparations concernant le changement de sa dénomination l’année dernière. Une semaine avant l’annonce officielle, une phase de teasing a été lancée. Des “stick & glides”, dotés d’un bloc-notes dans lequel on avait planté un stylo et qui portait le slogan « Ici pousse quelque chose de magnifique », avaient été placés sur les bureaux. Goodie-bag. Lors de l’annonce officielle, l’ensemble des collabo- rateurs ont reçu un goodie-bag contenant, entre autres, un bidon, une dragonne, un stylo et un bloc-notes affichant le nouveau logo ainsi que le nouveau slogan de la société “Experts in the field”. Studie: trots op het bedrijf Promotionele producten zijn er niet alleen om een merk bui- ten het bedrijf bekend te maken, maar worden ook ingezet voor interne marketing en employer branding. En zo blijkt uit de 2018 Consumer Study van de Amerikaanse Promotional Product Association International dat de medewerkers die producten ook gebruiken buiten de werkomgeving waardoor het bereik van het merk nog groter wordt. Studies tonen aan dat 90% van de (Amerikaanse) werknemers er trots op zijn hun bedrijf te vertegenwoordigen buiten de werkomgeving. Waar worden promotionele producten buiten de werkomgeving gebruikt? reizen 48% winkelen 46% evenementen voor het goede doel 34% sporten 30% uit eten gaan 30% (bron PPAI) Trots om je bedrijf te vertegenwoordigen buiten de werkomgeving heel ontevreden 53% ontevreden 56% neutraal 66% tevreden 93% heel tevreden 97% (bron PPAI) C ase A rvesta grootste geheim opgezet. Iedereen die erbij betrokken was binnen en buiten het bedrijf moest een NDA - none-disclosure agreement - ondertekenen. Al het materiaal met de nieuwe naam kon men ook niet zomaar op het hoofdkantoor in Leuven laten leveren. Stéphanie Deleul: “We hebben nog een vestiging in Wilsele. Daar hadden we ook een ‘war-room’ waar we wekelijks met het team bijeen kwamen. Daar hadden we een ruimte waar alles achter slot en grendel ging, ook de goodies.”
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5