PromZ.be 04-2018

6 PromZ.be, nr. 34 november 2018/novembre 2018 jaargang/année 8 driemaandelijks tijdschrift over promotionele producten en business gifts/magazine trimestrielle des produits promotionnels et cadeaux d’affaires een uitgave van/une publication de: Het Portaal Uitgevers BV (www.hetportaal.com ) in samenwerking met/en collaboration avec la BAPP (Belgian Association of Promotional Products, www.bapp.be ) verschijnt vier keer per jaar/paraît 4 fois par an: maart, juni, september, november/mars, juin, septembre, novembre hoofdredacteur/rédacteur en chef: Ad van Poppel, Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee, T 016 23 95 24, e-mail: ad.vanpoppel@promobiss.be regie/régie: Het Portaal Uitgevers BV, Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer, Nederland, T 00 31 75 647 57 47. Contact: Meryem Lasance-Karakus (Meryem.Karakus@hetportaal.com) , Arjan Woortman (Arjan.Woortman@hetportaal.com) , Pierre van den Ancker (Pierre.vandenAncker@hetportaal. com), John-Michael Swaab (John.Swaab@hetportaal.com ) verantwoordelijke uitgever/éditeur responsable: John-Michael Swaab, p/a Bierbeekstraat 14, 3001 Heverlee klantenservice advertising/service clientèle advertising: Monique Zijlstra (traffic@hetportaal.com ) gratis voor leden van de BAPP/gratuit pous les membres de BAPP abonnementsprijs/prix d’abonnement: € 22,50 per jaar/par an www.promz.be Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of openbaar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever / Aucun extrait de cette publication ne peut pas être reproduit ni diffusé sous quelque forme que se soit, sans l’autorisation expresse, préalable, de l’éditeur. Les stylos à bille constituent encore toujours l’un des articles promotion- nels auxquels on recourt le plus sou- vent, même à l’ère « numérique ». Mais le numérique implique également une baisse de la demande de stylos. Il faut donc veiller à faire preuve d’inventivité. Selon l’ASI américain, l’Advertising Specialty Institute, la demande de stylos promotionnels a baissé ces der- nières années et la catégorie a même disparu du top 5 des chiffres d’affaires réalisés par les distributeurs avec ces produits aux États-Unis (de 10,4% en 2013 à 6,1% en 2017). Afin d’attirer à nouveau l’attention sur les stylos, la valorisation est de mise. À l’occasion du récent Networking Day de la Belgian Association of Pro- motional Products (BAPP). Prodir par exemple proposait un stylo en sept parties composé de différents matériaux (métal, plastique et même bois) et affichant plusieurs couleurs. Il est ainsi possible de composer sa propre combinaison unique. Moleskine commercialise un « smart writing set » : un carnet en papier spécial accompagné d’un stylo astucieux qui, via une appli- cation, transfère en temps réel ce qui a été écrit ou dessiné vers un smartphone, une tablette ou un ordinateur. N ews Promo-product wordt retail product Kauwgom-merk Sportlife test momenteel in een retail-omgeving een verpakking van zes stukjes kauwgom uit naast de traditio- nele verpakking van twaalf stuks. Het idee om kleinere verpakkingen te maken komt uit de wereld van promotionele producten. Sportlife is als promotioneel product al enige tijd te verkrijgen in een blister met zes stuks, een ‘six-pack’. Ron van Veen, van leverancier Commercial Sweets, zag dat zijn dochter een blister van twaalf in twee knipte omdat die grote verpakking moeilijk in een jas- of broekzak ging. Hij nam dat idee over voor de promotionele markt en producent Sportlife gaat er nu verder mee aan de slag. Des stylos innovants placent le segment sous les projecteurs Magnus Business Gifts: fiscaal vriendelijk incentive-platform voor werknemers Magnus Business Gifts heeft voor zijn klanten een incentive-platform opge- zet waarbij rekening wordt gehouden met de fiscale wetgeving voor het geven van geschenken aan werknemers. Bepaalde geschenken naar werk- nemers zijn immers fiscaal aftrekbaar. “Naar aanleiding van een studie van ons advocatenkantoor op onze vraag, ontdekten we een aantal pijnpunten in incentive-platformen naar werknemers,” aldus Magnus Business Gifts. Magnus Business Gifts bouwt op maat van de klant een website die rekening houdt met die fiscale wetgeving. Zo zijn Sinterklaas- en Kerst- of eindejaars- geschenken tot 35 euro (inclusief BTW) fiscaal in te brengen. Die cadeaus mogen gecumuleerd worden. Dat houdt in dat er een Sinterklaas- én een Kerst òf eindejaarsgeschenk gegeven mogen worden voor een totaalbedrag van 35 euro. Op het incentive-platform kunnen bedrijven aangeven of ze alleen een Kerst- of Eindejaarsgeschenk geven of daarnaast ook nog een Sinterklaas geschenk. Bij het toekennen van de geschenken wordt auto- matisch rekening gehouden met het al dan niet cumuleren van cadeaus.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5